Wyszukiwarka jest narzędziem, które zapewnia wiele możliwości – zarówno użytkownikom, którzy mogą w wynikach wyszukiwania znaleźć odpowiedzi na każde zapytanie, jak i firmom promującym swoją ofertę w sieci. Jeśli prowadzisz własny biznes i szukasz nowych sposobów na zwiększenie sprzedaży – to również opcja dla Ciebie. W tym artykule podpowiadamy, jak zacząć reklamować się w Google Ads. Odpowiadamy, jak stawiać pierwsze kroki w najpopularniejszym systemie reklamowym i o czym należy pamiętać przy tworzeniu kampanii. Zapraszamy do lektury!
Co to jest Google Ads?
Aktywnie działasz w sieci? Chcesz zwiększyć zainteresowanie oferowanymi produktami lub usługami? A może Twoja strona internetowa nie pozyskuje klientów? Każdy powód jest dobry, aby zainwestować w nowe kanały promocyjne. Choć masz mnóstwo możliwości, to wciąż niezrównanym narzędziem pod względem zasięgu czy dostępnych formatów jest Google Ads.
Cieszące się ogromnym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców narzędzie umożliwia przygotowanie, planowanie oraz publikację kampanii w ekosystemie wyszukiwarki. Udostępnione za pośrednictwem sieci (znanej również pod wcześniejszą nazwą Google AdWords) reklamy pojawiają się w wielu miejscach Internetu – od serwisu YouTube, przez wyniki wyszukiwania, po portale partnerskie.
Nie bez powodów Google Ads jest najpopularniejszym systemem reklamowym na świecie. Zapewnia mnóstwo korzyści zarówno dla dużych, jak i małych czy średnich firm – bez względu na branżę, w której działają. Dzięki tej formie marketingu przedsiębiorcy mogą zrealizować różne cele promocyjne – trzeba jednak wiedzieć, jak to zrobić. Można też podjąć współpracę ze specjalistami. Na stronie https://wenet.pl/oferta/google-ads już teraz zamówisz darmową konsultację i wycenę.
Jak działa Google Ads?
Za pomocą płatnej kampanii w Google można wypromować firmę, usługę, produkt, witrynę WWW czy konkretną podstronę. Reklamy wyświetlają się bowiem internautom wpisującym interesujące ich zapytania w wyszukiwarkę. W ten sposób docierasz do odbiorców, którzy wyszukują konkretnych treści, są zainteresowani ofertą i mogą stać się Twoimi klientami.
Co jednak sprawia, że użytkownik trafia na konkretną treść sponsorowaną? Odpowiedź na to pytanie tłumaczy również, jak działa Google Ads. Otóż na podstawie organizowanych w systemie reklamowym aukcji tworzony jest ranking reklam. Na ich podstawie w wynikach wyszukiwania czy na portalach partnerskich wyszukiwarki wyświetlają się tylko najlepiej ocenione kampanie.
O tym, że konkretna treść sponsorowana pojawia się na przykład nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania, decydują m.in. takie czynniki jak wybrane słowa kluczowe czy określona stawka za kliknięcie. Kluczem do skutecznej promocji jest więc odpowiednio przygotowana kampania reklamowa.
Jak reklamować się w Google Ads? Porady dla początkujących
Nie wiesz, co musisz zrobić, aby promować firmę w systemie reklamowym wyszukiwarki? Przeprowadzimy Cię przez proces tworzenia pierwszej kampanii – krok po kroku.
1. Konfiguracja konta
Nie możesz prowadzić płatnych kampanii i emitować reklam, jeśli nie masz konta w systemie Google Ads. Na szczęście założenie profilu nie należy do trudnych zadań – szczególnie jeśli jesteś zarejestrowany/zarejestrowana na gmail.com.
W prowadzeniu kolejnych zadań pomocna okaże się prawidłowa konfiguracja konta. Zwróć uwagę na takie szczegóły jak np. kraj rozliczenia, lokalizacja docelowa, strefa czasowa czy waluta. Choć możesz zdecydować się na automatyczne utworzenie kampanii, to lepiej przełączyć się na tryb eksperta i przygotować oddzielne grupy reklam dla różnych usług czy produktów.
2. Budżet i cele reklamowe
Kolejną ważną kwestią w systemie Google Ads jest budżet. Należy go ustawić pod odbiorców – dlatego musisz zacząć od analizy grupy docelowej i jej zachowań. Optymalizacja stawek zależy również od rodzaju planowanej kampanii czy wybranych celów marketingowych. Te zaś powinny być konkretne i mierzalne np. zwiększenie sprzedaży lub wartościowy ruch na stronie WWW.
Przy tworzeniu pierwszej i każdej następnej kampanii reklamowej musisz wybrać model rozliczeń. Największą popularnością cieszy się format PPC (Pay Per Click), w którym płatność jest powiązana z kliknięciem przez użytkownika w link sponsorowany i przejściem na Twoją stronę internetową. Inny dostępny system to np. CPA – koszty są w nim ściśle związane z konwersją (konkretną akcją).
3. Strona docelowa
Chcesz efektywnie reklamować się w Google? Nie zapomnij o optymalizacji strony docelowej. Tzw. landingpage ma znaczący wpływ na skuteczność Twojej kampanii promocyjnej.
Po pierwsze to właśnie na stronę docelową trafią internauci, którzy klikną w opublikowaną przez Ciebie treść sponsorowaną. Po drugie – jakość witryny oraz jej dopasowanie do wyszukiwań użytkowników stanowi jeden z czynników, który decyduje o pozycji reklamy w wynikach wyszukiwania. Przy optymalizacji strony zadbaj o jej wiarygodność, trafność, niezawodność i intuicyjność. Zwróć też uwagę na słowa kluczowe.
4. Atrakcyjna treść reklamy
Nawiązując do poprzedniego punktu, musisz pamiętać, że podstawą skutecznej reklamy są odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Ich analizę warto przeprowadzić jeszcze przed rozpoczęciem działań w Google Ads.
System reklamowy umożliwia ponadto wybór różnych typów dopasowania. Oznacza to, że każda wybrana przez Ciebie fraza może zostać dodana do kampanii w przybliżony, ścisły lub dopasowany do promowanego wyrażenia sposób. Wybierz mądrze – inaczej możesz trafić do zbyt małej liczby odbiorców lub dotrzeć z przekazem do użytkowników, którzy nie są zainteresowani ofertą.
W kolejnym etapie należy przygotować treść oraz zintegrować ją z wybranym rodzajem kampanii. W sieci Google Ads dostępne są linki sponsorowane, klasyczne banery czy reklamy tekstowe i video. Przy tworzeniu zawartości nie możesz zapomnieć o języku korzyści, angażujących wezwaniach do działania czy chwytliwych tytułach.
5. Optymalizacja kampanii
Co jeszcze musisz zrobić przed uruchomieniem pierwszej kampanii? Poza przygotowaniem treści i słów kluczowych należy zająć się również odpowiednią konfiguracją. W panelu Google Ads możesz wyznaczyć zasięg Twoich reklam (doprecyzować obszar geograficzny) oraz opracować harmonogram wyświetlania się treści sponsorowanych. Warto przetestować na tym etapie wszelkie dostępne opcje!
6. Testy i monitoring
Choć możesz już uruchomić swoją pierwszą kampanię w wyszukiwarce, to pamiętaj, że przed Tobą jeszcze kilka ważnych działań. Po pierwsze podłącz stworzone przez siebie konto z Google Analytics. Zyskasz dzięki temu dostęp do wielu ważnych informacji o skuteczności prowadzonej promocji. Sam system Google Ads również umożliwia śledzenie wyników i zachowań potencjalnych klientów.
Wykorzystaj możliwości i reaguj na bieżąco na notowane spadki czy pojawiające się problemy. Testuj również różne kreacje i optymalizuj reklamę, a zyskasz jeszcze lepsze rezultaty.
Google Ads – jak zacząć? Podsumowanie
Reklama w wyszukiwarce to świetna opcja dla firm, których celem jest dotarcie do odbiorców i skuteczne zaprezentowanie oferty. A Ty już wiesz, jak postawić pierwsze kroki w systemie reklamowym i od czego zacząć działania w Google Ads. Chcesz wykorzystać tę formę promocji, ale nadal potrzebujesz wsparcia? Nawiąż współpracę z WeNet.
Doradcy internetowi pokażą Twoją firmę klientom, którzy wyszukują produkty i usługi dostępne w Twojej ofercie. Dzięki sprawdzonym strategiom możesz w krótkim czasie:
- poprawić widoczność marki w sieci,
- trafić do potencjalnych kupujących,
- zwiększyć liczbę wizyt na stronie WWW,
- zyskać szansę na poprawę wyników sprzedaży.
Specjaliści zrealizowali już tysiące kampanii dla małych i średnich biznesów. Wiedzą więc jak przełożyć główne zalety Google Ads (mierzalne efekty, ogromny zasięg, efektywne targetowanie, natychmiastowe rezultaty i elastyczność budżetową) na sukces Twojej firmy.
Co więcej, WeNet ma status Google Partner Premium. To zaś świadczy o wysokiej jakości usług, najwyższej skuteczności prowadzonych działań, udokumentowanym doświadczeniu i szczególnej dbałości o standardy. Chcesz dowiedzieć się, jak wygląda proces tworzenia kampanii w wyszukiwarce przez specjalistów? Zamów darmową konsultację na WeNet.pl i poznaj potencjał Google Ads.