Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Deprecated: substr_count(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 16
E-commerce a prawo - na co powinniśmy zwrócić uwagę? - Radomsko24.pl

E-commerce a prawo - na co powinniśmy zwrócić uwagę?

E-commerce a prawo - na co powinniśmy zwrócić uwagę?

Bez wątpienia sprzedawanie w sieci to multum możliwości. Aktualnie zakupy online są coraz popularniejsze. Klienci doceniają głównie to, że mogą zaoszczędzić czas i zarazem pieniądze. Sprzedawanie w sieci (np. na Amazon) to jednak nie tylko możliwości, ale także obowiązki wynikające z prawa. Dzisiaj dowiesz się zaś o kilku aspektach, które są tutaj szczególnie istotne.

Kiedy jest zawierana umowa na odległość?

Statystyki wyraźnie pokazują, że obecnie coraz częściej jest zawierana umowa na odległość. Kiedy tak się dzieje? Co na ten temat mówi w ogóle polskie prawo? Umowa jest zawierana na odległość, jeśli to wszystko odbywa się bez obecności obu stron. Chodzi zaś o sprzedawców i konsumentów. Do zawarcia tego dokumentu (w świetle prawa) dochodzi przy wykorzystaniu tak zwanych środków porozumiewania się na odległość. O co tutaj jednak może chodzić? Np. o drukowane lub elektroniczne formularze zamówienia. To nie koniec. Umowa na odległość może być także zawarta pod kątem listu seryjnego, katalogu, telefonu, radia, telewizji, czy telefaksu. Dopuszczalna jest tutaj również poczta elektroniczna. Co jeszcze jest istotne? Umowa powinna być zawarta pomiędzy konsumentem i przedsiębiorcą, który tak zorganizował swoją działalność, aby być w stanie prowadzić sprzedaż na odległość.

Jakie są obowiązki informacyjne przedsiębiorców?

Masz zamiar otworzyć swój pierwszy w życiu sklep internetowy? Zadbaj o to, aby wszystko odbywało się zgodnie z przepisami. Marzy Ci się np. handel na amazonie? Warto krótko zaznaczyć, że to amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe posiada setki milionów Klientów. I to na całym świecie. To istotne. Dzięki temu masz szansę zarabiać naprawdę fajne sumy. Musisz jednak (od tego nie da się uciec) stosować się do przepisów. Tak samo, jak będziesz prowadzić zwykły sklep online itp. Warto wspomnieć, że handlarz ma m.in. wiele obowiązków informacyjnych. Musi np. powiadomić konsumenta o swojej nazwie, adresie prowadzenia działalności, czy organie rejestrującym działalność gospodarczą. Nie można zapominać tutaj o podstawowych cechach towaru lub usługi, cenie towaru lub usługi - wraz ze wszystkimi podatkami, a także o dostępnych sposobach płatności itp. Innymi słowy, wszystko musi być bardzo dokładnie opisane. Osoba posiadająca własny sklep internetowy powinna np. zaznaczyć, ile trzeba wydać pieniędzy za konkretny towar plus wysyłkę itp.

Klient ma prawo do zwrotu towaru

To prawo konsumenta. Nie można mu go odbierać. W związku z tym handlowcy (czy tego chcą czy nie) muszą zapewnić możliwość zwrotu towaru. W zdecydowanej większości przypadków Klienci mają na to dwa tygodnie. Trzeba być zatem przygotowanym na to, że nie każda sprzedaż będzie mogła być finalnie zaksięgowana. Jeszcze dłużej wynosi okres, w czasie którego można zrezygnować z umowy (zawartej na odległość), jeśli będzie ona dotyczyła czynności ubezpieczeniowych itp. W tym przypadku konsument ma aż 30 dni na ewentualne zmienienie swojej decyzji.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE