Dlaczego fotografia produktowa jest ważna?

Dlaczego fotografia produktowa jest ważna?

O ile robiąc zakupy w tradycyjnym sklepie możemy bez problemu obejrzeć interesujący nas przedmiot tak w sklepach internetowych wygląda to nieco inaczej. Informacje o ofercie otrzymujemy z opisu oraz fotografii produktu. To dwie jedyne możliwości abyśmy mogli dowiedzieć się więcej o interesującej nas rzeczy. Fotografia produktowa ma nad opisem pewną przewagę - pozwala w przystępniejszy i szybszy sposób przekazać te same informacje co rozbudowany tekst. Żyjemy w czasach ery wizualnej i zwyczajnie wolimy obejrzeć kilka zdjęć produktów niż czytać opis.

Jak powinna wyglądać fotografia produktowa do sklepu internetowego

Z pozoru mogłoby się wydawać, że są to proste fotografie na białym tle przedstawiające przedmiot. Co jednak różni profesjonalne fotografie produktów od przypadkowych pstryków? 

Atrakcyjnie ale nieprzekłamanie

Tak właśnie powinna wyglądać idealna fotografia produktowa. Atrakcyjny kadr czy żywe kolory to idealny przepis na zwrócenie uwagi klienta. Jednocześnie rzeczywisty wygląd produktu bez nienaturalnych manipulacji. Nie zapomnijmy również, że fotografia produktowa ma przekazywać jak najwięcej informacji o przedmiocie. Dlatego nie ma tu miejsca na niepełne oświetlenie czy artystyczne filtry. Takie zabiegi możemy zastosować na przykład na dodatkowych fotografiach produktowych w aranżacji, które z pewnością uatrakcyjnią naszą ofertę.

Wiarygodność to kluczowa cecha fotografii produktowej

Ma to szczególnie duże znaczenie w przypadku na przykład odzieży. W końcu nikt z nas nie chce chodzić w różowej koszulce jeśli zamawiał czerwoną. Takie różnice pomiędzy fotografią produktu a rzeczywistością nie mogą mieć miejsca w sklepach internetowych. 

Jak zmniejszyć ilość zwrotów oraz zapytań o produkty?

Z tymi problemami mierzą się sklepy internetowe, które zyskały już pewną popularność. Jeśli nie posiadają one dobrej jakości fotografii produktowej to bardzo często mają wysoki odsetek zwrotów oraz pytań klientów, którzy poszukują informacji o ofercie. To oczywiście niepożądane przez nikogo skutki. Sklepy, które oferują odpowiednią ilość oraz dobrej jakości fotografie produktów mają zdecydowanie mniejszy procent zwrotu towarów oraz zapytań o podstawowe cechy produktów.

Ile powinieneś mieć fotografii produktowych w e-sklepie?

Właściciele e-biznesów często zastanawiają się czy warto inwestować w fotografię produktów więcej niż absolutne minimum? Łatwo odpowiedzieć na to pytanie. Wyobraźmy sobie, że oglądamy interesujący nas produkt w jednym ze sklepów internetowych i posiada on tylko jedno zdjęcie od frontu. Następnie trafiamy do innego sklepu z tym samym przedmiotem gdzie ma on kilka fotografii produktowych: przód, tył, z perspektywy, kilka detali a także zawartość opakowania. Która oferta jest bardziej przekonująca i wiarygodna? Nie zapominajmy, że klient wie o ofercie tylko tyle ile przekażemy mu za pomocą opisu oraz właśnie fotografii produktowych.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE