Czym myć samochód z zewnątrz? Poradnik dla kierowców

Czym myć samochód z zewnątrz? Poradnik dla kierowców

Dzięki regularnemu myciu auto wygląda niemal jak nowe, a ponadto jest mniej podatne na korozję. Nie jest tajemnicą, że samochody zdecydowanie lepiej znoszą ręczne mycie niż kąpiel w myjni automatycznej. Rodzi się jednak pytanie, czym myć auto, żeby nadać mu efekt „wow” i nie uszkodzić karoserii?

Akcesoria i środki, których warto użyć przy wstępnym myciu

Auto ma wyglądać tak, jakby wyjechało prosto z salonu autoryzowanego dealera? W takim razie nie obejdzie się wstępnego mycia karoserii, które ma na celu usunięcie najcięższych zabrudzeń. Tak zwane pre-wash najlepiej wykonać za pomocą myjki ciśnieniowej i piany aktywnej. Cała czynność sprowadza się do nałożenia piany na cały samochód i spłukania środka po kilku minutach. Na tym etapie przyda się również gąbka lub rękawica do mycia, a także pędzel detailingowy, którym można wyczyścić trudno dostępne miejsca, na przykład atrapę chłodnicy czy felgi.

Podczas mycia wstępnego warto wyczyścić progi i błotniki z zabrudzeń drogowych (smoła, żywica, asfalt) - doskonale nadaje się do tego preparat K2 TAR REMOVER. W okresie letnim wygląd auta (szczególnie maskę, grill i szyby) psują pozostałości owadów. Żeby je usunąć, można skorzystać ze środka K2 NUTA ANTI-INSECT. Należy spryskać zabrudzenie preparatem, po dwóch minutach przetrzeć gąbką, a na koniec spłukać.

W ramach mycia wstępnego trzeba również pochylić się nad felgami. Wystarczy spryskać zimne obręcze preparatem typu „krwawa felga” (np. K2 ROTON PRO), po kilku minutach przetrzeć gąbką, a następnie porządnie spłukać.

Ręczne mycie samochodu krok po kroku

Przy myciu zasadniczym nie trzeba korzystać z wielu różnych środków i akcesoriów. Wystarczy zaopatrzyć się w dobry środek myjący, np. szampon samochodowy z woskiem K2 EXPRESS PLUS. Taki preparat usunie resztki zabrudzeń, które pozostały po myciu wstępnym, a dodatkowo zapewni karoserii elegancki połysk. Ponadto szampony z woskiem pozostawiają na lakierze warstwą ochronną, która zapobiega powstawaniu drobnych rys.

W przypadku kompleksowego mycia przyda się również glinka do czyszczenia, za pomocą której można usunąć nawet bardzo trudne zabrudzenia z karoserii, szyb, felg czy reflektorów.  Na tym etapie potrzebna będzie także gąbka oraz ściereczki z mikrofibry.

Jak umyć samochód w kilku krokach:

  1. Przygotować dwa wiadra: do jednego wlać ciepłą wodę z szamponem samochodowym, a do drugiego zimną wodę.
  2. Za pomocą gąbki umyć samochód roztworem wody i szamponu, zaczynając od dachu i kończąc na zderzakach i progach. Po umyciu każdego elementu przepłukać gąbkę w zimnej wodzie.
  3. Żeby zapobiec brzydkim zaciekom, wysuszyć każdy element za pomocą ściereczek z mikrofibry.
  4. W razie uporczywych zabrudzeń zastosować glinkę do czyszczenia - zrosić miejsce płynem, a następnie przetrzeć zabrudzenie kawałkiem glinki.

Ostatni etap - woskowanie i polerowanie samochodu

Przy zwykłym myciu można pominąć ten etap, jednak wosk zapewni lakierowi elegancki połysk oraz dodatkową ochronę przed korozją czy zarysowaniem. Przed nałożeniem wosku niezbędne będzie glinkowanie oraz odtłuszczenie karoserii, np. za pomocą płynu K2 T6 KLINET.

Żeby postawić ostatnią kropkę nad „i”, trzeba zaopatrzyć się w odpowiedni preparat. Najłatwiejsze w stosowaniu są woski w płynie z atomizerem (np. K2 SPECTRUM) - wystarczy spryskać powierzchnię, przetrzeć mikrofibrą i gotowe. Osobom oczekującym efektu „wow”, przyda się jednak preparat o gęstszej konsystencji, np. woskowa pasta do lakieru K2 TURBO.

Czego NIE używać do mycia samochodu?

Do mycia samochodu lepiej nie stosować detergentów, które znajdują się w każdym domu, tj. mydła w płynie, szamponu, płynu do podłóg czy płynu do mycia naczyń. Co prawda takie środki zmyją brud, jednak nie wiadomo, jak wpłyną na wygląd samochodu. Zawarte w domowych detergentach silne kwasy i zasady mogą doprowadzić do zmatowienia lakieru i przyspieszyć korozję. Ponadto niektóre środki zawierają składniki wybielające, który mogą odbarwić elementy lakierowane lub wykonane z plastiku. Z kolei użycie mleczka zawierającego drobinki ścierne może zakończyć się zarysowaniem karoserii.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE