Czym jest SEO i jakie kompetencje powinien mieć specjalista w tej dziedzinie?

Czym jest SEO i jakie kompetencje powinien mieć specjalista w tej dziedzinie?

Strona internetowa firmy jest jej kluczem do sukcesu, niezależnie od branży jaką się zajmuje. Rzeczywistość opiera się obecnie na nowych technologiach i internecie. Jeśli danej marki nie ma w wirtualnej wersji to tak jakby w ogóle nie istniała. Jest to wizytówka elektroniczna przedsiębiorstwa. Posiada informacje, ofertę, która ma przekonać klienta do skorzystania z danych usług. Jednak sieć jest tak ogromna, że trzeba postarać się o to, aby konkretna witryna pojawiała się na pierwszych pozycjach wyszukiwarki. Jest to właśnie rola specjalisty SEO. Optymalizuje on stronę, a także pozycjonuje słowa kluczowe związane z firmą. Przedsiębiorcy korzystają z wielu usług outsourcingu IT, warto również pamiętać o tej kwestii. Pozycja w internecie daje realny przekład na zyski firmy.

SEO -czym właściwie jest?

Search Engine Optimization (SEO) jest optymalizacją stron internetowych pod wyszukiwarki. Składa się na to szereg działań mających przygotować, wypozycjonować daną witrynę, aby pojawiała się ona na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Najczęściej robi się to w oparciu o wyszukiwarkę Google, która jest najpopularniejsza w Polsce i na świecie. Korzystamy z niej w celu wyszukania konkretnej informacji. Po wpisaniu konkretnej frazy i kliknięciu ‘enter’ naszym oczom ukazują się wyniki -zazwyczaj 10 na jednej stronie.

Rolą specjalisty SEO jest promowanie konkretnych witryn, aby znajdowały się na jak najwyższych pozycjach. Zwiększa to szansę na zainteresowanie stroną użytkowników, ruch jest większy i przekłada się na częstsze korzystanie z produktów, usług, które oferuje firma. Zwykle jest to usługa zlecana do specjalisty SEO w ramach outsourcingu IT.

Kim jest specjalista SEO i jakie posiada kompetencje?

Świat SEO nieustannie się zmienia. Nie ma nic stałego, nawet najlepszy wynik może odejść bardzo szybko w zapomnienie jeśli zaprzestanie się dalszych działań. Działania te należy nieustannie dopasowywać do zmieniających się warunków. Algorytmy Google zmieniają się nawet kilkaset razy w ciągu roku, podobnie wymagania klientów, a także mody użytkowników. Specjalista SEO musi wykazać się odpowiednią strategią, a także cierpliwością. W tej kwestii nie ma drogi na skróty.

Zazwyczaj firmy decydują się na outsourcing IT obejmujący tę kwestię, ponieważ zazwyczaj nie ma potrzeby zatrudniania kogoś na cały etat. Wiele osób zajmujących się tą kwestią posiada wykształcenie związane z informatyką lub marketingiem. Pomaga ono w codziennej pracy, jednak nie jest gwarancją sukcesu. Specjalista SEO musi nieustannie poszerzać swoją wiedzę. Szkolenia, spotkania branżowe, a także uczenie się na błędach są niezbędne.

Kogo wybrać do współpracy?

Działania SEO są częścią outsourcingu IT. Jednak kwestia ta daje jeszcze jeden wybór: freelancer czy agencja SEO? Nie ma na to uniwersalnej odpowiedzi, ponieważ wszystko zależy od specyfiki firmy i oczekiwań klienta. Freelancer pracuje samodzielnie, będąc na własnej działalności gospodarczej. Jednak współpracuje z innymi specjalistami tj. copywriterzy, marketingowcy i webdesignerzy. Z kolei agencja SEO, będąca skonkretyzowaną firmą, albo częścią większej zajmującej się outsourcingiem IT/ marketingiem zatrudnia wielu pracowników. Przedsiębiorcy decydujący się na bezpośrednią współpracę otrzymują bardzo indywidualne podejście i bezpośredni kontakt.

Natomiast agencja ma większą ofertę i daje możliwość połączenia wielu usług w ramach outsourcingu IT. Nie ma uniwersalnego przepisu na sukces, jednak zawsze jeśli osiągane cele nie są satysfakcjonujące możemy postawić na kogoś innego. Rynek jest naprawdę ogromny.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE