Wybierasz się na wakacje z biurem podróży? Uważaj! To co jest napisane małym druczkiem jest niekiedy najważniejsze.
Mimo, że z każdym rokiem biura podróży liczą się coraz bardziej z prawem i starają się dbać o konsumentów, to niestety wciąż zdarzają się z ich strony nadużycia.
- Często zdarza się tak, że podana cena wycieczki nie obejmuje wszystkich dodatkowych opłat i kosztów. Namawiam upewnijmy się czy wycieczka zawiera ubezpieczenie, transfer z lotniska do hotelu oraz czy uwzględnia nasze preferencje – takie jak pokój z widokiem na morze. Wykupując wczasy w biurze podróży lepiej jest wyjaśnić wszelkiego rodzaju sformułowania opisujące hotel: czy blisko morza oznacza to, że mamy do niego 100, 200 czy 800 metrów - przestrzega w rozmowie na portalu Radomsko24.pl, Michał Sewerynek Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
- Zdarza się tak, że podana cena wycieczki nie obejmuje wszystkich dodatkowych opłat i kosztów. Upewnijmy się czy wycieczka zawiera ubezpieczenie, transfer z lotniska do hotelu oraz czy uwzględnia nasze preferencje – dodaje gość rozmowy „W Temacie”.
Ustawa o usługach turystycznych mówi wyraźnie, że jeśli organizator wyjazdu nie ustosunkuje się do reklamacji na piśmie w ciągu 30 dni, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.
Wybierasz się na urlop? Proponujemy rozmowę z Michałem Sewerynkiem, a unikniesz niemiłych niespodzianek ze strony nieuczciwych biur podróży.
Premiera rozmowy w środę 19 czerwca o godzinie 19.45. A w dowolnym momencie na naszym kanale na YouTube.