Czy da się być na bieżąco na TikToku? Śledzenie trendów możliwe

Czy da się być na bieżąco na TikToku? Śledzenie trendów możliwe

TikTok to platforma społecznościowa, która podbiła serca użytkowników na całym świecie. Oferuje dynamiczną rozrywkę, niezwykle zróżnicowaną pod kątem przekazu, przez co każdy znajdzie tam to, czego szuka. Na TikToku bowiem publikowane są nie tylko trendujące tańce, ale też wiele ciekawych treści. Chcesz być na bieżąco na TikToku? Sprawdź, jak śledzić trendy i wyszukiwać interesujące materiały!

TikTok – poznaj specyfikę

TikTok to aplikacja, której popularność rośnie w dynamicznym tempie. Umożliwia użytkownikom tworzenie i publikowanie krótkich filmików o dowolnej tematyce do mniej lub bardziej popularnych utworów muzycznych. Siłą napędową tego narzędzia są jego użytkownicy i ich kreatywność. Filarem tej aplikacji są kilkunasto- lub kilkudziesięciosekundowe filmiki, choć możliwe jest tworzenie również dłuższych materiałów.

Aplikacja dysponuje obszerną biblioteką muzyczną, z której użytkownicy mogą korzystać i do opublikowanych tam utworów tworzyć swoje nagrania – np. tańce, materiały DIY, przepisy i wiele więcej. Dzięki temu powstało wiele trendów, a nie jeden utwór muzyczny zyskał na popularności właśnie za sprawą TikToka!

Jak rozpoznawać trendy na TikToku?

Celem publikacji na TikToku jest docieranie do jak najszerszego grona odbiorców i budowanie zasięgu materiałów. W potencjalnym zwiększeniu liczby wyświetleń jest przeskakiwanie na trendy i podążanie za nimi. Zastanawiasz się, jak je znaleźć? Musisz wiedzieć, że algorytm TikToka nagradza filmy, które używają popularnych dźwięków, efektów czy hashtagów. Zwiększa się szansa na ich obejrzenie, ponieważ są przekazywane innym osobom, które interesuje dany trend.

Jednym z najłatwiejszych sposobów identyfikowania trendów jest przeglądanie materiałów za pomocą karty Odkryj – tu jednak należy pamiętać, że na podstawie tego, co nas. Interesuje (długi czas odtwarzania, polubienia, wyszukiwania), wpadamy w wir algorytmu i później podobnego typu treści są nam prezentowane w pierwszej kolejności. Trendy mogą się więc różnić w zależności od niszy algorytmu, w której się znalazłeś!

Jak śledzić trendy na TikToku?

Poza kartą Odkryj, warto również śledzić hashtag #trendalert, który użytkownicy wykorzystują do identyfikowania popularnych funkcji. Niezawodnym sposobem jest też śledzenie popularnych utworów muzycznych – wejdź w niego i sprawdź, kiedy ostatnio tworzone były filmiki z jego wykorzystaniem. Jeśli większość z nich ma więcej niż kilka dni lub tygodni, raczej jest to już zamierzchły trend i warto poszukać czegoś świeżego, co zyskuje na popularności.

Śledzenie trendów na TikToku jest też możliwe w aplikacji Creative Center – tam m.in. po hasztagach czy piosenkach można sprawdzać, co jest teraz HOT i zerknąć na aktualne statystyki. To niezwykle pomocne narzędzie, dzięki któremu można łatwo nadążać na TikTokowymi trendami, które zmieniają się bardzo dynamicznie!

P.S. Pamiętaj, by nie zwlekać z tworzeniem materiałów, które są w trendach! Czas ma znaczenie i kilka dni może zrobić różnicę. Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź stronę ekspertów social media marketingu: https://tearsofjoy.pl/.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE