Wraz z początkiem roku miejska spółka PGK w Radomsku rozszerzyła zakres swoich usług o odbiór kolejnych frakcji odpadów. Mieszkańcy od października otrzymywali dodatkowy pojemnik na popiół oraz w grudniu przezroczysty worek na tekstylia i odzież. Z uwagi na to, że w niektórych przypadkach okazało się, że dostarczony wcześniej do klienta pojemnik na popiół jest niewystarczający, spółka zdecydowała o możliwości dostarczenia dodatkowego pojemnika.
Wystarczy zgłosić takie zapotrzebowanie do Zakładu Oczyszczania Miasta i Utrzymania Ruchu PGK Sp. z o.o. w Radomsku. Można to zrobić telefonicznie pod nr tel. 44 683 06 30 lub 44 683 42 26 oraz mailowo na adres poczty elektronicznej: zom@pgk-radomsko.pl.
Dodatkowo w okresie wdrożenia odbioru nowych frakcji procedury odbioru zostaną dostosowane do oczekiwań mieszkańców:
- W miesiącach styczeń – kwiecień br. dopuszczalne jest wsypywanie nadmiaru popiołu, który nie mieści się do pojemnika przeznaczonego na popiół ( kolor szary ) do pojemnika na odpady zmieszane w który wyposażona jest posesja.
- W terminie odbioru popiołu zgodnym z harmonogramem opróżniane są wyłącznie pojemniki przeznaczone do popiołu (kolor szary) nawet wówczas, gdy w innym wystawionym pojemniku będzie znajdował się czysty popiół – w przypadku wystawiania przez mieszkańców znacznej dodatkowej liczby pojemników ponad te, które przewidziane są do odbioru zgodnie z harmonogramem, istnieje duże prawdopodobieństwo, iż PGK nie zdąży w danym dniu obsłużyć rejonu.
- Operatorzy pojazdów nie odbiorą popiołu wsypanego do worków czy innych pojemników typu wiadra, co spowodowane jest troską o zdrowie załogi. Worki z popiołem są ciężkie i załadunek ręczny takich worków w większej ilości jest ponad siły pracowników.
Od lutego 2022 r., PGK rozpoczyna podstawianie dodatkowych pojemników dla mieszkańców, którzy zgłosili taką potrzebę w siedzibie Spółki lub w Urzędzie Miasta Radomska.
TEKSTYLIA W TERMINIE ODBIORU GABARYTÓW, ALE BEZ KONIECZNOŚCI ZGŁASZANIA
Z sygnałów i obserwacji pracowników PGK wynika, że dużym utrudnieniem dla mieszkańców jest konieczność zgłaszania wystawienia nowej frakcji, dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom utrzymane zostaną terminy odbioru nowej frakcji - w określonych w Harmonogramie Odbioru, ale bez konieczności zgłaszania wystawienia worka z tekstyliami do Biura Obsługi Klienta.