Bełchatów: Urząd zmienia sposób obsługi klientów

Bełchatów: Urząd zmienia sposób obsługi klientów Fot. UM Bełchatów

Od czwartku, 5 listopada bezpośrednia obsługa klientów bełchatowskiego urzędu miasta będzie ograniczona. Mieszkańcy, którzy pilnie potrzebują skorzystać z usług magistratu, proszeni są, aby wywołać urzędnika za pomocą dzwonka umieszczonego przy wejściu do budynku. Swoje sprawy można też załatwić telefonicznie, przez internet lub zostawiając dokumenty w skrzynce pocztowej. Tak, jak to było wiosną, podczas pierwszej fali epidemii.

Premier Mateusz Morawiecki zdecydował, że urzędy w całej Polsce, mają przejść na zdalny tryb pracy. Ma to związek z wciąż rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem. Rozporządzenie Rady Ministrów w tym zakresie już obowiązuje. Dlatego od czwartku, 5 listopada bełchatowski magistrat wprowadza zmiany w przyjęciach interesantów.

- Urząd nie przerywa pracy. Zmienione zostają jednak zasady bezpośredniej obsługi klientów. Będzie ona wyglądać tak samo, jak wiosną, podczas pierwszej fali epidemii. Chodzi o to, aby maksymalnie ograniczyć wizyty w urzędzie. Wszystko w trosce o zdrowie interesantów, a także pracowników – mówi Mariola Czechowska, prezydent Bełchatowa, która jednocześnie prosi mieszkańców, aby bez pilnej potrzeby nie przychodzili do urzędu.

– Jeżeli sprawa nie jest terminowa – prosimy o załatwienie jej w późniejszym terminie. Z urzędnikami można się także kontaktować telefonicznie lub przez internet. Wszystkie potrzebne dane kontaktowe dostępne są na miejskiej stronie. To, kiedy epidemia odpuści w dużej mierze zależy od naszej wspólnej odpowiedzialności. Dlatego zwracam się do wszystkich bełchatowian z prośbą, abyście dbali o siebie i swoich bliskich – szczególnie o seniorów. Stosujmy się do wprowadzonych zaleceń. Nośmy maseczki, trzymajmy dystans społeczny. Te zasady powinniśmy stosować nie tylko w sklepie i w pracy, ale także w życiu prywatnym. Bowiem to właśnie od naszych codziennych postaw zależy, jak poradzimy sobie z epidemią - dodaje prezydent Mariola Czechowska.

Jak załatwić urzędową sprawę?

Przez internet lub telefon

Część urzędowych spraw można załatwić telefonicznie, przez internet lub e-PUAP. Wykaz adresów e-mail, a także numerów kontaktowych do poszczególnych wydziałów zamieszczamy poniżej.

Przydatne linki:

Zostawiając dokumenty w skrzynce przy urzędzie

Przed wejściem do magistratu znajduje się także skrzynka, gdzie można zostawić wypełnione dokumenty lub kartkę z informacją, który wydział ma się skontaktować z daną osobą.

Bezpośrednia obsługa tylko w pilnych sprawach

Osoby, które muszą pilnie załatwić swoje sprawy i nie mogą tego zrobić drogą elektroniczną, telefoniczną czy przez e-PUAP, mogą skorzystać z bezpośredniej obsługi w urzędzie. Można to zrobić dwojako. Wywołać urzędnika za pomocą dzwonków umieszczonych przy wejściu do poszczególnych budynków. Po wejściu do urzędu klient mówi obsłudze, w jakiej sprawie przyszedł. Ta telefonicznie informuje pracownika danego wydziału o oczekującym kliencie. Można też wcześniej telefonicznie umówić się na spotkanie, co pozwala uniknąć tworzenia się kolejek.

Osoby z zewnątrz nie mogą swobodnie poruszać się po urzędzie. Dlatego we wszystkich budynkach magistratu zorganizowane zostały punkty obsługi klienta. Stanowiska wyposażone są w środki do dezynfekcji oraz pleksi, która rozdziela klienta od pracownika. Dodatkowo w kilku lokalizacjach – tam, gdzie potrzebny jest stały dostęp do komputera, wyodrębnione zostały specjalne miejsca w pomieszczeniach biurowych. Znajdują się one m.in. w Urzędzie Stanu Cywilnego, Zespole ds. Ewidencji Danych Osobowych czy Wydziale Inżynierii i Ochrony Środowiska.

Trzeba zaznaczyć, że urzędnicy przyjmują klientów z zachowaniem zasad bezpieczeństwa sanitarnego. Podczas obsługi zarówno klient, jak i urzędnik muszą mieć zasłonięte usta oraz nos. Systematycznie dezynfekowane są także miejsca, przy których przyjmowani są petenci.

Jak działa urzędowa kasa?

Osoby, które nie mogą uregulować płatności na rzecz miast przez internet, będą mogły skorzystać z urzędowej kasy. Aby wejść do urzędu trzeba będzie skorzystać z dzwonka umieszczonego przed wejściem. Kasa w czwartek, 5 listopada oraz piątek, 6 listopada będzie czynna w godz. 8:00-12:00. Natomiast od poniedziałku, 9 listopada płatności będzie można regulować w godz. 8:00-14:00 (w godz. 12:00-12:45 obowiązuje przerwa).

Godziny pracy urzędu

Bełchatowski urząd miasta pracuje od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30. W tych godzinach zamknięty będzie także urzędowy parking od strony ul. Mielczarskiego.

(info: UM Bełchatów)

Więcej o:
bełchatów urząd miasta bełchatów obsługa interesantów koronawirus
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE