Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Deprecated: substr_count(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 16
5 wskazówek – jak efektywnie prowadzić sklep internetowy? - Radomsko24.pl

5 wskazówek – jak efektywnie prowadzić sklep internetowy?

5 wskazówek – jak efektywnie prowadzić sklep internetowy?

Planujesz założyć własną działalność e-commerce? A może już stawiasz pierwsze kroki w tej branży? Dowiedz się, na co zwrócić uwagę, by zdobyć klientów i osiągnąć sukces. Przedstawiamy 5 wskazówek w kontekście tego, jak efektywnie prowadzić sklep internetowy!

1. Stwórz przejrzystą, prostą w obsłudze stronę

Zadbaj o to, by Twój sklep internetowy był intuicyjny oraz dostosowany do wyświetlania nie tylko na komputerze, ale też urządzeniach mobilnych. Każdy powinien być w stanie bez problemu znaleźć potrzebny produkt i złożyć zamówienie. Jakiekolwiek błędy czy chaos mogą skutecznie zrazić wielu klientów. Przy okazji warto zwrócić uwagę na zabezpieczenia (SSL) oraz zagadnienia związane z pozycjonowaniem i SEO.

2. Miej na względzie potrzeby swoich klientów

Monitoruj zachowania swoich klientów i osób odwiedzających stronę. Postaraj się jak najlepiej dookreślić swoją grupę docelową, a następnie spróbuj zrozumieć jej potrzeby. Odpowiednio dostosuj ofertę, dywersyfikuj ją. Organizuj również różne akcje promocyjne, np. obniżki czy wyprzedaże.

3. Udostępnij wiele opcji płatności i wysyłki do wyboru

Klienci często rezygnują z zakupu, gdy sklep internetowy nie obsługuje ich preferowanego sposobu płatności albo nie współpracuje z ulubionym dostawcą (np. mają blisko domu paczkomat, dlatego głównie korzystają z usług InPost). Zadbaj o to, by mieli jak najwięcej opcji do wyboru – wejdź we współpracę z najlepszymi, najpopularniejszymi firmami kurierskimi oraz operatorami płatności internetowych.

4. Zapewnij profesjonalną Obsługę Klienta

Zakupy online ze względu na swoją specyfikę sprawiają, że klienci często potrzebują wsparcia ze strony obsługi. Podczas oglądania produktów zadają wiele pytań, proszą o poradę. W trakcie realizacji zamówienia chcą z kolei wiedzieć, jak śledzić przesyłkę lub kiedy mogą spodziewać się kuriera. Po otrzymaniu paczki również konieczne może być wsparcie, w związku z m.in. zwrotem, wymianą czy reklamacją. Od czasu reakcji oraz sposobu komunikacji w dużej mierze zależy zadowolenie klientów, co bezpośrednio przekłada się na wizerunek sklepu.

5. Skorzystaj ze wsparcia w zakresie logistyki

Realizacja wielu zamówień dziennie to ogromne wyzwanie, szczególnie w przypadku mniejszych czy dopiero niedawno założonych sklepów internetowych. Trudno jest nadzorować współpracę z wieloma platformami płatniczymi i przewoźnikami, przy okazji dbając o odpowiednie relacje z klientami oraz dopełniając wszystkie formalności. Z tego względu najrozsądniej jest skorzystać ze wsparcia pośrednika logistycznego, takiego jak np. Apaczka – przesyłki kurierskie dla firm.

W ramach współpracy zyskuje się dostęp do prostej platformy, która pozwala w jednym miejscu zarządzać wysyłką paczek. Dodatkowo można uzyskać pomoc przy prowadzeniu komunikacji z klientami, przygotowywaniu formalności, rozliczeniach itp.

Więcej informacji oraz pełną ofertę można znaleźć na stronie Apaczka.pl

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE