Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed fałszywymi wiadomościami sms rozsyłanymi przez oszustów. Nie należy klikać w podejrzane linki, ani pobierać załączników niewiadomego pochodzenia.
- Jeden z naszych klientów otrzymał wiadomość sms, z której wynikało, że ma do obioru świadczenie z ZUS. Żeby je otrzymać, miał uzupełnić dane, wchodząc w załączony link - informuje Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego.
- Zdecydowanie nie należy klikać w takie linki, ani podawać swoich danych osobowych, loginów czy haseł. Wiadomość sms nie pochodzi od ZUS-u, a od oszustów, którzy próbują uzyskać dostęp do telefonu i zapisanych w nim informacji albo wyłudzić dane osobowe – ostrzega.
ZUS zaleca zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania wiadomości o podejrzanej treści, jeśli pisana jest np. „łamaną polszczyzną” albo dotyczy świadczeń, o które nie wnioskowaliśmy.
Treść otrzymanego sms-a:
„Masz do odebrania nieodebrane swiadczenie z ZUS, prosimy o jak najszybsze jego otrzymanie, musisz przejść do uzupełnienia: https://cutl.(...)”.
☢️ Uwaga na fałszywe SMS-y❗️
— ZUS (@zus_pl) May 22, 2023
⛔️ Dostałeś wiadomość o treści „Masz do odebrania świadczenie z ZUS”? Nie wchodź w dołączonego linka!
???? Przypominamy, że #ZUS nie wysyła wiadomości SMS ani maili dotyczących #świadczenia.@WeryfikacjaNASK @CERT_Polska
W przypadku wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, można skontaktować się z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl.