Zmieniły się przepisy w zakresie gospodarowania odpadami

Już od 14 grudnia 2012 roku funkcjonuje ustawa o gospodarowaniu odpadami. Teraz nadszedł czas, w którym przepisy zaczynają obowiązywać, dlatego warto je poznać.

Już od 14 grudnia 2012 roku funkcjonuje ustawa na mocy której zmienił się sposób uzyskiwania decyzji dotyczących gospodarki odpadami, jak i terminy obowiązywania prawomocnych decyzji w tym zakresie. Teraz nadszedł czas, w którym przepisy zaczynają obowiązywać, więc warto je poznać.
Fot. ilustracyjne: sxc.hu

Ustawa na nowo precyzuje kwestię gospodarowania odpadami. Warto wiedzieć na czym polegają najistotniejsze zmiany. Z racji tego, że są to nowe, stosunkowo skomplikowane przepisy, Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa w Starostwie Powiatowym w Radomsku, udziela szczegółowych informacji.



Poniżej przytaczamy najważniejsze zmiany w przepisach.

1. Transportujący odpady będzie musiał złożyć wniosek o wpis do rejestru prowadzonego przez Marszałka Województwa w terminie sześciu miesięcy od dnia utworzenia tego rejestru. Z kolei ten rejestr Marszałek ma obowiązek utworzyć najpóźniej w terminie 36 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. Ustawa o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. weszła w życie dnia 23.01.2013 r. Do tego czasu zezwolenia na transport odpadów wydaje Starosta.

2. Z dniem wejścia w życie niniejszej ustawy decyzje zatwierdzające program gospodarki odpadami niebezpiecznymi automatycznie wygasają.

3. Tracą ważność z dniem wejścia w życie niniejszej ustawy informacje o wytwarzanych odpadach i o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami, złożone na podstawie przepisów dotychczasowych.

4. Na czas, na jaki zostały wydane (na podstawie przepisów dotychczasowych), zachowują ważność pozwolenia na wytwarzanie odpadów.

5. Zezwolenia na zbieranie odpadów oraz zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów, wydane na podstawie przepisów dotychczasowych, zachowują ważność na czas, na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż przez dwa lata od dnia wejścia w życie ustawy o odpadach. Do wniosków o udzielenie zezwolenia na zbieranie lub przetwarzanie odpadów dołącza się decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana.

Więcej o:
śmieci gospodarowanie odpadami ustawa starostwo powiatowe
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE