Spółka Polaqua zbuduje odcinek autostrady A1 od Częstochowy do granicy z województwem łódzkim. Za 17-kilometrowy odcinek skasuje prawie 600 milionów złotych.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach rozstrzygnęła przetarg na odcinek autostrady A1 (odcinek Częstochowa do granicy z powiatem radomszczańskim). Oferta firmy Polaqua nie była najtańsza (596,5 mln zł), ale o wyborze zdecydowały kryteria pozacenowe. Od momentu zawarcia umowy z inwestorem, wykonawca ma 35 miesięcy na zakończenie prac. Inwestycja realizowana będzie na zasadzie „projektu i buduj”.
Pomiędzy węzłami Piotrków Południe, a Częstochowa autostrada poprowadzona będzie w śladzie obecnej gierkówki (DK nr 1). Droga zostanie zbudowana z betonu, będzie miała trzy pasy do jazdy o szerokości 3,75 m każdy i dodatkowy pas awaryjny. Osobnym postępowaniem przetargowym realizowanym przez łódzką GDDKiA objęty został planowany fragment A1 od węzła Tuszyn, przez Kamieńsk, Radomsko do granicy z woj. śląskim.
Ten 64 kilometrowy odcinek autostrady A1 podzielony został na cztery części:
Odc. A od węzła „Tuszyn” (bez węzła) do węzła „Bełchatów” (z węzłem) ( długość 15,862 km)
Odc. B od węzła „Bełchatów” (bez węzła) do węzła „Kamieńsk” (z węzłem)(długość 24,200 km)
Odc. C od węzła „Kamieńsk” (bez węzła) do węzła „Radomsko” (z węzłem) (długość 16,720 km)
Odc. D od węzła „Radomsko” do granicy województwa łódzkiego/śląskiego (długość 7,023 km).