Od 27 maja w "pośredniakach" można rejestrować się przez Internet. Aby skorzystać z aplikacji należy wejść na portal praca.gov.pl.
Od 27 maja w "pośredniakach" można rejestrować się przez Internet. Aby skorzystać z aplikacji należy wejść na portal praca.gov.pl.
Po wejsciu na nią, ukaże się strona publicznych służb zatrudnienia, gdzie należy wybrać „zgłoszenie do rejestracji osoby bezrobotnej” lub „zgłoszenie do rejestracji osoby poszukującej zatrudnienia” i wypełnić formularz oraz wybrać urząd, do którego będzie przesłane zgłoszenie.
W formularzu należy podać między innymi dane osobowe, posiadane kwalifikacje i umiejętności oraz okresy zatrudnienia. Rejestracja może przebiegać na dwa sposoby:
1) zgłoszenie do rejestracji osób nie posiadających podpisu elektronicznego
Wypełniamy formularz elektroniczny. Powiatowy Urząd Pracy w Radomsku zaproponuje najbliższy wolny termin (nie dłuższy niż 7 dni roboczych) i godzinę wizyty w urzędzie. Osoba zgłaszająca rejestrację na podany przez siebie adres e-mail otrzyma potwierdzenie zgłoszenia oraz wykaz dokumentów wymaganych do rejestracji. Dokumenty te należy dostarczyć podczas wizyty w ustalonym terminie do Urzędu. Zgłoszenie do rejestracji przez internet nie jest rejestracją. Rejestracja nastąpi z dniem zgłoszenia się w terminie wyznaczonym przez urząd.
2) rejestracja osób posiadających podpis elektroniczny
Nie wymaga wizyty w urzędzie. Jeśli dysponujemy kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub zaufanym profilem ePUAP wystarczy dołączyć zeskanowane dokumenty niezbędne do rejestracji oraz podpisać formularz jednym z wymienionych powyżej podpisem. Dniem rejestracji będzie data wysłania podpisanego formularza.
Nadal jest dostępna możliwość dokonania rejestracji bezpośrednio w Powiatowym Urzędzie Pracy w Radomsku, przy ul. Tysiąclecia 2 , w godzinach od 08.00 do 14.30.