Dziś obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta, czyli dzień, który przypomina nam, że jesteśmy konsumentami i jako konsumenci mamy prawa, ale również obowiązki
Światowy Dzień Konsumenta to okazja, by przypomnieć, że wszyscy jesteśmy konsumentami! Kupujemy produkty, zawieramy umowy, korzystamy z usług telekomunikacyjnych, finansowych, transportowych, turystycznych, e-commerce i wielu innych. Niezależnie od stopnia świadomości – konsument jest zawsze słabszą stroną na rynku. Profesjonalny uczestnik rynku - przedsiębiorca jest wyposażony w szereg narzędzi, którymi się posługuje w celu pozyskania nabywcy swojego towaru lub usługi. Dlatego konsument potrzebuje ochrony oraz wsparcia.
- Jak złożyć reklamację lub odstąpić od umowy?
- Gdzie szukać pomocy prawnej?
- Co zrobić w przypadku sporu z przedsiębiorcą?
Poznaj swoje prawa konsumenta z portalem prawakonsumenta.uokik.gov.pl
Znajdziesz tu odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, praktyczne wskazówki, webinary i podcasty oraz wiele innych materiałów.
Sprzedawca nie uznał Twojej reklamacji? Wejdź na polubowne.uokik.gov.pl i dowiedz się jak rozwiązać ten problem polubownie. Masz do dyspozycji wiele instytucji, które Ci pomogą.