USC czeka na ekspertyzę budowlaną

Pomieszczenia Urzędu Stanu Cywilnego wymagają remontu. Potwierdzono to podczas konferencji prasowej zorganizowanej 4 lutego. Konferencja była też okazją do podsumowania pracy USC w roku 2013.

Pomieszczenia Urzędu Stanu Cywilnego wymagają remontu. Potwierdzono to podczas konferencji prasowej zorganizowanej 4 lutego. Konferencja była też okazją do podsumowania pracy USC w roku 2013.

Kierownik USC wraz z sekretarzem miasta na konferencji prasowej Obecnie są prowadzone badania stropu w pomieszczeniach USC w budynku Muzeum Regionalnego.  Efektem tych prac ma być ekspertyza na temat jakości stropów poszczególnych pomieszczeń oraz zasugerowanie jakie remonty i naprawy muszą być bezwzględnie wykonane. Niebawem będzie znany projekt i kosztorys całego przedsięwzięcia.

- To zlecenie jest wykonywane na prośbę dyrektora muzeum, który jest gospodarzem obiektu, jak i miasta. Rada Miasta zwiększyła o 30 tysięcy w tym roku budżet muzuem, oczekując, iż w ramach tej kwoty zostanie zlecona ekspertyza badania stropów w muzeum jak i pomieszczeń USC. Teraz musimy cierpliwie poczekać na dokument końcowy, który odpowie nam na kilka zasadniczych spraw. Między innymi, która część obiektu wymaga natychmiastowej naprawy a z czym można poczekać. Na czas remontu udzielanie ślubów zostało przeniesione do Galerii Muzeum za zgodą pana dyrektora - komentuje sekretarz miasta, Radosław Zatoń.

Podczas konferencji podsumowano również ubiegłoroczną pracę USC. Podczas ostatnich dwunastu miesięcy pracownicy wydali 823 akty urodzeń, 246 aktów małżeństw i 912 aktów zgonu. Ponadto kierownik przyjął 260 zapewnień stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz 130 zaświadczeń o uznaniu ojcostwa.

USC w ubiegłym roku zorganizował uroczystość 50-lecia pożycia małżeńskiego dla 45 par oraz wręczył listy gratulacyjne trzem paniom z racji setnych urodzin.

- To w naszych księgach rozpoczyna się cały stan cywilny człowieka. Od początku aż po jego kres. Rocznie wydajemy około 170 decyzji administracyjnych dotyczących odpisania aktów zagranicznych, uzupełniających, prostujących błędy pisarskie lub dotyczących zmiany imienia i nazwiska. W zeszłym roku zarejestrowaliśmy 5 500 podań z zakresu dokonania odpisu aktów stanu cywilnego z czego około 1 700 załatwiliśmy drogą korespondencyjną. W zeszłym roku wydaliśmy około 17 000 aktów skróconych stanu cywilnego, natomiast zupełnych około 1 000 i 700 odpisów wielojęzycznych - komentuje kierownik USC w Radomsku, Małgorzata Morawska.

Ponadto mobilność mieszkańców powiatu obliguje urzędników do znajomości przepisów międzynarodowych, gdyż gdy dochodzi do jakiegoś zdarzenia cywilnego z zakresu ich działalności za granicami kraju, muszą umiejętnie je załatwiać.

Więcej o:
usc urząd stanu cywilnego remont ratusz miejski
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE