Urządzamy biuro rachunkowe – 5 mebli, których nie może w nim zabraknąć

Urządzamy biuro rachunkowe – 5 mebli, których nie może w nim zabraknąć

Z usług księgowości korzystają nie tylko duże firmy, ale także małe przedsiębiorstwa czy osoby prywatne. Z tego względu coraz częściej otwieramy własne biura rachunkowe lub wydzielamy na nie miejsce w budynku firmy. Zaaranżowanie wygodnej i funkcjonalnej przestrzeni roboczej polega na doborze takich mebli, które będą ergonomiczne, zwiększą komfort pracy i sprawią, że klienci uznają naszą firmę za profesjonalną. Jakich elementów wyposażenia nie może zabraknąć w żadnym biurze rachunkowym? Sprawdzamy!

Biurka do pracy na komputerze w biurze rachunkowym

Trudno wyobrazić sobie biuro rachunkowe bez osobistej przestrzeni roboczej dla każdego z pracowników. Dlatego aranżację wnętrza powinniśmy rozpocząć od rozplanowania rozmieszczenia biurek. Mogą to być biurko komputerowe z nadstawką, na której postawimy monitory i wysuwaną szufladą na klawiaturę. Dzięki temu zwiększy się dostępność miejsca na blacie do wykonywania pracy z wydrukami. Możemy także zakupić proste biurka, które charakteryzują się szerokimi blatami, a tym samym dużą przestrzenią do pracy i przechowywania potrzebnych akcesoriów

Nie zapomnijmy także o ergonomii. Odpowiednio szeroki blat, umożliwiający wygodne rozłożenie się z pracą, oraz odpowiednia wysokość mebla to podstawy, na które powinniśmy zwrócić uwagę w pierwszej kolejności. To właśnie takie biurka ergonomiczne do biura od producenta sprawią, że pracownicy poczują się w pełni komfortowo podczas wykonywania zajęć. 

Wygodne fotele biurowe

Ośmiogodzinna praca przy komputerze, często w jednej pozycji, to wyzwanie dla naszego kręgosłupa. Pomocne okażą się ergonomiczne fotele obrotowe. Takie krzesła do pracy przy komputerze jak te to inwestycja w zdrowie i wygodę pracowników. Zwróćmy uwagę, cz posiadają podłokietniki oraz wyprofilowane oparcie. Każdy fotel biurowy powinien mieć regulowaną wysokość, co pozwoli użytkownikowi spersonalizować jego ustawienia.

Szafy i regały na dokumenty

Specyfika biura rachunkowego polega na tym, że przechowuje się w nim niezliczone ilości dokumentów. Z tego względu koniecznością będą meble, które pozwolą je wszystkie pomieścić. Nie powinniśmy więc oszczędzać na regałach czy szafkach, a w tym przypadku im więcej, tym lepiej. Pamiętajmy o odpowiednim zabezpieczeniu ważnych dokumentów. W tym celu zainwestujmy w szafy lub regały z drzwiczkami zamykanymi na klucz. Pozostałe notatki przechowamy w segregatorach lub teczkach ustawionych na półkach regałów, tak by pracownicy mogli sięgnąć do nich w każdej chwili.

Kontenery biurowe

Kontenery to przydatny element wyposażenia w każdej firmie, ale szczególnie dobrze sprawdzą się w biurach rachunkowych. Posłużą jako dodatkowy schowek na aktualnie opracowywane notatki czy dokumenty, które czekają na swoją kolej do sprawdzenia. Zdecydowaną zaletą kontenerów jest ich mobilność. Dzięki temu wystarczy przesunąć taką szafkę na kółkach w stronę pracownika znajdującego się po drugiej stronie biura, zamiast dźwigać do niego ciężkie teczki

Kontener może także stanowić miejsce do przechowywania rzeczy osobistych pracownika. W tym celu poleca się modele wyposażone w drzwiczki zamykane na kluczyk. Z powodzeniem wykorzystamy go także jako przedłużenie blatu roboczego, stawiając na nim rzeczy, które chcemy mieć pod ręką, ale niekoniecznie na biurku.

Przegrody oddzielające biurka

Zadbanie o komfort pracowników czasem wiąże się z zapewnieniem im minimum prywatności. Pomocne okażą się przegrody, które pozwolą wydzielić przestrzeń dla poszczególnych osób. Praca z liczbami jest wymagająca umysłowo, a odgrodzenie się od otoczenia może pomóc w skupieniu uwagi na zadaniu. Dlatego u pracowników biura rachunkowego zabieg z zamontowaniem ścianek działowych może wpłynąć pozytywnie na efektywność. W powierzchniach typu open space za ich pomocą niewielkim kosztem wydzielimy przestrzeń konferencyjną, a także stworzymy zaciszne miejsce służące do przyjmowania klientów.

Zestawy mebli biurowych do niewielkich przestrzeni

Jeśli prowadzimy jednoosobową firmę księgową, a biuro urządzamy w domu bądź niewielkim, wynajętym pomieszczeniu, oszczędzimy sobie wiele pracy, decydując się na gotowy zestaw mebli. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziemy mieli pewność, że w naszym biurze znajdą się wszystkie konieczne elementy wyposażenia, a przestrzeń zostanie w pełni wykorzystana. W skład zestawów najczęściej wchodzą biurko z dostawką, regały z półkami otwartymi oraz zamkniętymi na dokumenty i segregatory, a w razie potrzeby także kontener. Ponadto taki zestaw mebli biurowych jak na stronie producenta meblowa1.pl jest wyjątkowo reprezentacyjny, co z pewnością pomoże zbudować profesjonalne relacje z odwiedzającymi nas klientami.

Więcej porad związanych z urządzanie biura znajdziecie w artykule na naszym blogu: 7 faktów o wyposażeniu nowoczesnego biura. Jakie meble kupić do biura?

Więcej o:
Wróć na stronę główną

KOMENTARZE

PRZECZYTAJ JESZCZE