Uchwały dotyczące przedłużenia terminów płatności rat podatku od nieruchomości oraz zwolnienia od podatku od nieruchomości zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego. Przedsiębiorcy mogą już ubiegać się o wyżej wymienione formy pomocy.
Przedłużenie terminów płatności rat podatku od nieruchomości
Uchwała Nr XVI/182/20 z dnia 16 kwietnia 2020 r. przewiduje przedłużenie terminów płatności rat podatku od nieruchomości płatnych w kwietniu, maju i czerwcu bieżącego roku do dnia 30 września 2020 roku. Skorzystać mogą: mikro i mali przedsiębiorcy, będący podatnikami podatku od nieruchomości, których płynność finansowa uległa pogorszeniu na skutek spadku obrotów gospodarczych (wskazanego w uchwale) w następstwie COVID-19. Warunkiem uzyskania przedłużenia jest złożenie wniosku (najpóźniej do dnia 31 sierpnia 2020 roku) wraz z formularzem dot. pomocy publicznej.
Do pobrania:
- Uchwała Nr XVI/182/20 z 16.04.2020 r.
Zwolnienie od podatku od nieruchomości
Uchwała Nr XVI/183/20 z dnia 16 kwietnia 2020 r. przewiduje zwolnienie od podatku od nieruchomości gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej i obejmuje należny podatek za kwiecień, maj i czerwiec 2020 roku, którego terminy płatności upływają odpowiednio w kwietniu, maju i czerwcu 2020 roku. Kwota zwolnienia za cały okres jego przysługiwania nie może przekroczyć 1.000,00 zł. Skorzystać mogą: mikro i mali przedsiębiorcy, będący podatnikami podatku od nieruchomości, których płynność finansowa uległa pogorszeniu na skutek spadku obrotów gospodarczych (wskazanego w uchwale) w następstwie COVID-19.
Warunkiem uzyskania zwolnienia jest:
1) prowadzenie działalności gospodarczej na dzień ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, tj. na dzień 20 marca 2020 roku,
2) zgłoszenie korzystania ze zwolnienia wraz z formularzem dot. pomocy publicznej – nie później niż do dnia 30 września 2020 roku,
3) nieposiadanie zaległości w podatku od nieruchomości na dzień 31 grudnia 2019 roku, w dniu złożenia ww. zgłoszenia.
Do pobrania:
- Uchwała Nr XVI/183/20 z 16.04.2020 r.
Wniosek/zgłoszenie można złożyć:
1) pisemnie: za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres: Urząd Miasta w Radomsku, ul. Tysiąclecia 5, 97-500 Radomsko
bezpośrednio w budynku Urzędu Miasta przy ul. Tysiąclecia 5 w Radomsku
2) za pomocą środków komunikacji elektronicznej na elektroniczną skrzynkę podawczą tut. organu i poprzez opatrzenie dokumentów kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym (PZ ePUAP) lub podpisem osobistym (e-dowód).