Dwa dni (27-28 maja) trwał IX Ogólnopolski Festiwal Szkoły z Klasą, zorganizowany w Centrum Kreatywności Targowa (CKT) w Warszawie przez Fundację „Szkoła z Klasą". Wśród uczestników byli także członkowie SKE „Młodzież dla Europy" z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 7 w Radomsku w składzie: Zuzanna Dłubak, Aleksandra Drzewowska, Igor Kęsy, Szymon Zagaj, Piotr Owczarek i Kacper Motyl.
Pierwszego dnia uczniowie i nauczyciele z wyróżnionych szkół prezentowali swoje działania podczas „Targów projektów". Wśród projektów pojawiły się: „Zaprojektuj szkołę", „Klub Młodego Odkrywcy" i projekt prezentowany przez uczniów „siódemki": „Solidarność. Podaj dalej!", w którym prowadzą działania już od dwóch lat. Łącznie w Festiwalu udział wzięło 20 szkół z całej Polski, m.in. z Warszawy, Szczecina, Kalisza, Poznania czy Gdyni.
- Mogliśmy przedstawić nasze dokonania to, jak przebiegał każdy etap projektu, jak pisaliśmy kartki pocztowe, wykonywaliśmy zdjęcia, pracowaliśmy podczas warsztatów pisarskich i warsztatów z analizy obrazu, ale także mogliśmy się podzielić naszymi refleksjami a przede wszystkim wymienić doświadczeniami
- relacjonowali uczniowie.
Drugi dzień rozpoczął się od debaty ph. „Co wiem o UE?" w której rolę ekspertów pełnili: Alicja Pacewicz - współzałożycielka Fundacji Szkoła z Klasą i przewodnicząca Rady Fundacji, współzałożycielka i wiceprezeska Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej, współorganizatorka międzynarodowych programów współpracy w ramach NECE (Networking European Citizenship Education) oraz zainicjowanego w USA programu ICEE (International Civic Education Exchange) oraz Bartłomiej Balcerzyk - kierownik Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Wśród wielu wątków w dyskusji pojawiły się tematy ostatnich wyborów do PE, przyszłości UE i jej potencjalnego rozszerzenia, a także m.in. pytania o wykorzystanie energetyki jądrowej przez kraje UE, zastąpienia plastiku, projektów proekologicznych, czy też ewentualnego wprowadzenia w Polsce waluty euro.
Po debacie, odbyły się różnorodne warsztatu dla uczniów i nauczycieli na temat m.in. znaczenia popkultury w życiu codziennym, cyberprzestrzeni i cyberbezpieczeństwa, ale z perspektywy nauki i nauczania.