Trwa wypoczynek radomszczańskich harcerzy

Pierwszych 100 młodych radomszczan, zrzeszonych w ZHP Hufcu Radomsko wróciło z obozów. Wypoczynek zakończyli harcerze z XL Szczepu „Czerwone Berety”, którzy przebywali w Jarosławcu oraz harcerze XIII „Czarnego” Szczepu, którzy poznawali Bieszczady.

Ci, którzy już wrócili, bardzo miło wspominają te kilkanaście dni spędzonych na obozach:

- Na obozie bardzo mi się podobało. B yło dużo fajnych, ciekawych zajęć, sporo ruchowych, rozrywkowych, ale też spokojnych. Była fajna kadra, dobre jedzenie, udany dzień obozowicza, tak jak dzień cichego wielbiciela.  Chłopaki z „Czarnej” i „Stalowej” rozegrali kilka meczów, oczywiście wszystkie wygrali, ale dziewczyny z „Czarnej” i „Bursztynowej” tez pokazały jak się gra. Każdemu się podobałoi każdy chciałby cofnąć czas. Wszyscy wciągnęliśmy się w tą naszą krótką, ale jak ciekawą indiańską przygodę - wspomina Natalia Woźniakowska z XIII „Czarnego” Szczepu.

- Na obozie dużo się działo. Łapaliśmy promienie słońca na plaży, robiliśmy wycieczki, wędrówki. Korzystaliśmy z pogody, która była nam dana, najlepiej jak mogliśmy. Atmosfera była miła. Żal było rozstać się z tamtym miejscem, z morzem. Mieliśmy ciekawą stylizację
i zajęcia. Moim zdaniem najlepiej wyszła nam przeróbka piosenki "Bieszczadzki trakt". Czuję sentyment do tego obozu ponieważ na nim oddałam zastęp. I jak każdy wywiozłam wiele wspaniałych wspomnień.- mówi Paulina Zinger z XL szczepu „Czerwone berety”.

- Pogoda bardzo nam dopisała, co uświetniło nasze zajęcia. Cały podobóz i siebie wystylizowaliśmy na Indian. Poznawaliśmy ich kulturę i zwyczaje, uczyliśmy się tego, jak żyli kiedyś i w czasach obecnych. Nie zabrakło też luźniejszych wyjść na plażę, zajęć sportowych, czy bieszczadzkich wędrówek. Obóz był udany i myślę, że każdy wesoło go będzie wspominał – mówi Monika Derwisz z XIII „Czarnego” szczepu

Z kolei w trakcie trwania są:
- obóz XV „Błękitnego” Szczepu w Kostkowicach
- obóz wędrowny XVI Szczepu „Hubalczycy”
- obóz 8 Drużyny Harcerskiej „Nastia” i 14 Drużyny Wędrowniczej z Kamieńska, 77 DH „Buki” i 77 DW ze Strzałkowa, 26 DH „Żywioły” i 10 DW z Przedborza w Siamoszycach
A już wkrótce odbędą się:
- obóz VII „Dębowego” Szczepu w Studziennej. Termin: 21.07 - 05.08.2012 r.
- obóz 22 DH „Olesia” oraz 24 RDH „Leliwa” w Myczkowcach. Termin: 06 - 19.08.2012 r.
- obóz Drużyny Nieprzetartego Szlaku „Chabrowiaki” ze Szkolnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Radomsku w Międzywodziu. Termin: 14 - 28.08.2012 r.
- Harcerska Akcja Szkoleniowa w stanicy harcerskiej w Białym Brzegu, w terminie 13-24.08.

W sumie, we wszystkich wakacyjnych działaniach harcerskich, weźmie udział 300 mieszkańców powiatu radomszczańskiego. Ponadto w stanicy harcerskiej Hufiec Radomsko gości setki osób z całego kraju.

Wyjazdy radomszczańskich harcerzy są współfinansowane przez:
-  Urząd Miasta Radomsko w ramach realizacji zadania pod nazwą "Wspieranie wakacyjnych form spędzania czasu wolnego dla dzieci i młodzieży promujących zdrowy styl życia"
-  Starostwo Powiatowe w Radomsku w ramach realizacji zadania pod nazwą "Wspieranie działań w zakresie krajoznawstwa i wypoczynku dzieci i młodzieży"
-  Kuratorium Oświaty w Łodzi w ramach realizacji zadania pod nazwą "Harcerski obóz sportowy Hufca ZHP Radomsko Kostkowice"