Trwa rewitalizacja linii kolejowej Koluszki - Częstochowa

Rewitalizacja połączenia Koluszki – Częstochowa pozwoli na skrócenie podróży pociągiem o pół godziny.

Rewitalizacja połączenia Koluszki – Częstochowa pozwoli na skrócenie podróży pociągiem o pół godziny. Inwestycja  PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obejmuje przebudowę 125 kilometrów torów i kilkudziesięciu rozjazdów. Podróżni skorzystają  z 43 gruntownie odnowionych i wygodniejszych peronów. Wzrośnie również bezpieczeństwo na 21 przejazdach kolejowych, gdzie zostaną zainstalowane nowe urządzenia ostrzegające kierowców przed nadjeżdżającym pociągiem.
Remont peronu w Radomsku
Do tej pory wykonawca pracujący dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wymienił tory na odcinku o długości 52 km. Wymienił również 35 rozjazdów i przebudował już 25 z 43 objętych projektem peronów.

Nowe perony zostaną wyposażone w wiaty, nowe oświetlenie oraz pochylnie, które ułatwią dostęp osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz opiekunom z dziećmi w wózkach. Łatwiej będą miały również osoby niewidome. Dzięki specjalnej nawierzchni będą mogły rozpoznać, gdzie znajduje się krawędź peronu. 

- Najbardziej intensywne prace torowe koncentrują się teraz na stacji w Radomsku, na odcinku Rudniki – Częstochowa i w Gorzkowicach. W Piotrkowie Trybunalskim pasażerowie korzystają już z nowego poszerzonego peronu, który został również podwyższony i przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wszystkie remontowane perony są podwyższane co ułatwia pasażerom wsiadanie do pociągów - mówi Maciej Dutkiewicz z Zespołu Prasowego PKP PLK.

Linia kolejowa Warszawa – Koluszki – Częstochowa - Katowice to jedno z najważniejszych połączeń w Polsce wykorzystywanych do prowadzenia regionalnego i dalekobieżnego ruchu pasażerskiego. Trasa jest również intensywnie wykorzystywana przez pociągi towarowe jadące z województwa śląskiego. Rewitalizacja jej kluczowego odcinka, między Koluszkami a Częstochową, jest jednym z najważniejszych zadań inwestycyjnych realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Rewitalizacja, która zakończy się w 2015 roku, pozwoli na przywrócenie prędkości 120 km/h dla pociągów osobowych i do 100 km/h dla pociągów towarowych. Dziś w wielu miejscach pociągi muszą zwalniać nawet do 50 km/h, dlatego na pokonanie całego 125-km odcinka składy regionalne potrzebują około dwóch i pół godziny, a pociągi TLK około dwóch godzin. Po zakończeniu wszystkich prac przejazd z Koluszek do Częstochowy skróci się o 30 minut. Oznacza to również przyśpieszenie podróży ze stolicy, która nie będzie dłuższa niż około 2 godzin i 15 minut.

Koszt projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki – Częstochowa” wyniesie ponad 535 mln złotych netto, z czego ponad 416 mln złotych netto będzie pochodzić  z dofinansowania Unii Europejskiej.

Więcej o:
remont pkp rewitalizacja peron przejazdy
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE