Sprawdź, kiedy warto rozpocząć pozycjonowanie strony sklepu

Sprawdź, kiedy warto rozpocząć pozycjonowanie strony sklepu

Sklepy internetowe stają się coraz bardziej popularne. Większość firm handlujących różnego rodzaju produktami nie poprzestaje na stacjonarnej siedzibie, ale przenosi swoją działalność do sieci. W ten sposób mogą dotrzeć do większej ilości Klientów, także spoza miejsca zamieszkania. Konkurencja jest dziś jednak tak duża, że nie wystarczy jedynie mieć sklepu internetowego, żeby spać spokojnie – trzeba znaleźć się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce. Jak to zrobić? Rozpocząć pozycjonowanie strony firmowej odpowiednio wcześnie.

Chcesz efektywnie sprzedawać? Nawiąż współpracę z firmą SEO

Powyższe stwierdzenie nie dziwi już nikogo, kto zdecydował się na założenie biznesu w sieci. Tajemnicą pozostaje fakt, jak wcześnie ta współpraca powinna się rozpocząć. Większość firm podejmuje ją dopiero wówczas, gdy strona jest gotowa albo sprzedaż trwa już od jakiegoś czasu. Dopracowane grafiki, kosztowne rozwiązania technologiczne i produkty dobrej jakości to ważne składniki sukcesu sklepu, lecz jeśli w witrynie nie ma ruchu, na nic się one nie przydadzą. Specjaliści z agencji IN przestrzegają, że wielu przedsiębiorców skupia się na wizualnym odbiorze strony, zamiast na jej funkcjonalności i widoczności w wyszukiwarce. Takie działanie prowadzi do posiadania pięknej witryny z zerową sprzedażą. Jak tego uniknąć? Odpowiedź jest prosta: rozpocząć pozycjonowanie strony w Google przed uruchomieniem sklepu. Zorganizowana w każdym calu witryna internetowa ma duże szanse na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Służą temu tak zwane przyjazne adresy URL, szybkie ładowanie, niepowtarzalna treść, tytuły oraz metadane. Eksperci z agencji SEO przykładają wagę do każdego, nawet najmniejszego elementu wpływającego na miejsce strony w rankingu.

Brzmi zachęcająco, tylko kiedy zobaczę efekty pozycjonowania?

Jeżeli po przeczytaniu pierwszej połowy artykułu zadajesz sobie to pytanie, to znak, że zależy Ci na szybkich rezultatach. To zrozumiałe – firma powinna na siebie pracować, a Ty dostrzegać wymierne zyski płynące z każdego podjętego działania. Warto jednak wiedzieć, że pozycjonowanie jest procesem, który wymaga nieco więcej czasu. Wysokie i stabilne pozycje w wyszukiwarce są efektem wytężonej pracy nad strukturą strony, analiz konkurencji, a także czynności on site i off site. Jeśli więc Twoja witryna dopiero powstaje, pierwsze wyniki w postaci zwiększonej widoczności zobaczysz po około 3-4 miesiącach. Bezpośrednio za nimi idą rosnące słupki sprzedaży produktów i usług. Pamiętaj, że duży ruch na stronie nie przekłada się proporcjonalnie na sprzedaż, gdyż ta ostatnia jest uzależniona nie tylko od SEO, ale również od wielu czynników z nim niezwiązanych, na przykład cen czy rodzaju oferty.

Więcej o:
pozycjonowanie stron
Wróć na stronę główną

KOMENTARZE

PRZECZYTAJ JESZCZE