SEO / Pozycjonowanie - dlaczego warto pozycjonować stronę firmy w Internecie?

SEO / Pozycjonowanie - dlaczego warto pozycjonować stronę firmy w Internecie? Fot. Źródło: pixabay.com Licencja: https://pixabay.com/pl/service/license

Zapewne większość z nas zdaje sobie sprawę z tego, czym jest pozycjonowanie stron www i mniej więcej jakie techniki służą do tego procesu. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak pozycjonowanie strony bezpośrednio przekłada się na wyniki serwisu internetowego. Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest tak istotne, a dla niektórych firm stanowi najważniejszy punkt działań w zakresie promocji w internecie?

Co to jest pozycjonowanie?

Na samym początku należy podkreślić, że samo stworzenie witryny oraz jej opublikowanie nie spowoduje nagłego zainteresowania klientów. Z pewnością podobnych stron w wyszukiwarce Gogle jest mnóstwo i nie pojawi się od razu użytkownikowi, po wpisaniu hasła z nią związanego. Aby tak się stało, konieczna jest optymalizacja strony i wykonanie działań na stronie internetowej oraz poza nią (on-site i off-site).

W zakres działań wchodzą między innymi: analiza i optymalizacja nagłówków, opisów, struktury strony. Działania off-site zwykle przybierają formę promocji w mediach społecznościowych oraz link building. To oczywiście jedne z wielu procesów, dzięki którym witryna ma szansę znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie strony internetowej to bardzo złożony proces, w którym wykorzystuje się rozmaite narzędzia, w tym Google Search Console.

Jakie są zalety pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron uznawane jest za jedno z najskuteczniejszych działań w marketingu internetowym. Pozycjonowanie stron firmy, inaczej SEO czyli Search Engine Optimization powinno być przeprowadzone zgodnie z zasadami, w oparciu o doświadczenie, najlepiej więc tę kwestię zlecić profesjonalistom. Skupmy się jednak na zaletach pozycjonowania strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jakie są zalety optymalizacji stron internetowych?

Dotarcie do potencjalnych klientów

Większość poszukiwań produktów zaczyna się właśnie od wpisania hasła w wyszukiwarce Google. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwani to najlepszy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów.

Długotrwałe rezultaty w pozycjonowaniu stron

Raz dobrze zoptymalizowane i wypozycjonowane strony www mogą przynieść długotrwałe rezultaty. Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania może utrzymywać się nawet do kilkunastu miesięcy. Potencjalni klienci będą mieli okazje znaleźć nas w naturalnych wynikach wyszukiwania przy użyciu odpowiednich słów kluczowych, na które się pozycjonujemy. Wówczas nie istnieje konieczność opłaty reklam i wydawania budżetu na promocję, jak to bywa w przypadku płatnych działań reklamowych.

Większy ruch na stronie

W pozycjonowaniu stron www najlepsze jest to, że klienci po pewnym czasie zaczynają dosłownie „walić drzwiami i oknami”. Jeżeli naszą stronę internetową wypozycjonujemy wysoko, to będziemy mieli do czynienia ze sporą liczbą organicznych wejść, a stąd tylko krok do pozyskania wielu klientów.

Skuteczne pozycjonowanie to budowanie zaufania do marki

Działania w zakresie pozycjonowania strony na branżowe frazy daje możliwość bycia wysoko w wynikach wyszukiwania. To w oczach klientów automatycznie uznawane jest jako oznaka profesjonalizmu i rzetelności. Dzięki takim działaniom firma buduje zaufanie oraz stajemy się liderem w danej dziedzinie.
 

Więcej o:
reklama marketing pozycjonowanie seo internet
Wróć na stronę główną

KOMENTARZE

PRZECZYTAJ JESZCZE