Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów pomoże w otrzymaniu zwrotu nadpłat od firmy Enegry Match. Firma ta pobierała od konsumentów wyższe opłaty niż przedstawiała w cenniku.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję wobec spółki Energy Match. Dotyczy ona umów na sprzedaż prądu zawieranych od marca do listopada 2014 r., a w pojedynczych przypadkach - do stycznia 2015 r. Wiele z nich do tej pory obowiązuje. Dołączony był do nich cennik, w którym nie było informacji, czy podane stawki zawierają VAT. Natomiast w prognozach zużycia energii oraz na fakturach spółka doliczała do cen 23% VAT.
UOKiK nałożył na Energy Match 103 tys. zł kary. Energy Match pobierała od konsumentów wyższe opłaty niż w cenniku. Zgodnie z przepisami przedsiębiorca ma obowiązek podać konsumentowi ostateczną cenę, czyli taką, która uwzględnia wszystkie podatki. Tak więc obowiązujące były stawki z cennika.
- Klienci Firmy mogą dochodzić swoich roszczeń, zwrotu nadpłat – informuje starostwo powiatowe.
Konsumenci z terenu powiatu radomszczańskiego mogą zwrócić się o pomoc do Powiatowego Rzecznika Konsumentów – Starostwo Powiatowe w Radomsku ul. Leszka Czarnego 22 (poniedziałek, wtorek, środa, piątek w godzinach od 10.00 do 15.00 oraz czwartek od godz. 10.00 do 16.30). Kontakt z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Radomsku jest możliwy pod nr tel. 44 685 89 18.
Rzecznik Konsumentów służy pomocą przy sporządzeniu pism, w których Konsumenci wystąpią do Przedsiębiorcy o zwrot nadpłat. W celu sporządzenia ww. pism Klienci proszeni są o przedłożenie Rzecznikowi następujących dokumentów: umowę sprzedaży energii elektrycznej zawartą z Energy Match sp. z o.o., otrzymanych faktur prognozowanych oraz faktur rozliczeniowych.