- Rzecznicy konsumentów to ważna instytucja. Jesteśmy jak lekarze pierwszego kontaktu. W sprawach konsumenckich diagnozujemy problem, udzielmy porady, podejmujemy się interwencji u przedsiębiorcy, pomagamy w sprawach sądowych – komentuje Michał Sewerynek, rzecznik konsumentów w powiecie radomszczańskim.
- Wielu z nas zajmuje się też profilaktyką - edukacją konsumentów, aby unikali pułapek i byli świadomi swoich praw. Zależy nam, aby rzecznicy byli łatwo dostępni dla mieszkańców i oferowali im jak najwyższy poziom ochrony - dodaje Michał Sewerynek, gość portalu Radomsko24.pl.
Ponad 475 tys. porad, 52 tys. interwencji u przedsiębiorców, pomoc procesowa w blisko 4 tys. spraw – to efekty pracy rzeczników konsumentów w 2019 r.
Niestety nadal nieuczciwymi praktykami sprzedawców, firm zawierających umowy poza lokalem są ludzie starsi - pokazy sprzętu TV, AGD, medycznego, spotkania z tzw. „prezentami”.
- Jeżeli zamierzamy umowę podpisać „wczytajmy” się w nią lub poprośmy o jej ksero, aby dokładnie przestudiować dokument w domu. Odmowa takiej usługi może już być sygnałem nieuczciwej transakcji – przestrzega Michał Sewerynek.
Cała rozmowa z rzecznikiem konsumentów, w środę 12 sierpnia, na portalu Radomsko 24.pl. Początek o 19.45. Zapraszamy.