Spraw czy porad, w których musiał interweniować Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Radomsku w 2020 roku było 1220.
Każda ze zgłoszonych przez mieszkańców powiatu radomszczań-skiego (konsumentów) spraw analizowana była pod względem faktycznym i prawnym. Największa liczba udzielonych porad dotyczyła umów kupna obu-wia, odzieży, urządzeń gospodarstwa domowego (agd i rtv), sprzętu komputerowego, telefonów komórkowych, samochodów, umów zawartych poza lokalem przedsiębiorstwa: głównie sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług telekomuni-kacyjnych.
- W pierwszym półroczu 2021 roku zajmowałem się 579 sprawami – informuje Michał Sewerynek, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów.
- W dobie pandemii, gro problemów stanowią zakupy on-line i związane z tym reklamacje. Usługi turystyczne też budzą w te wakacje szereg zastrzeżeń i problemów – dodaje gość programu „Staszczyk niezależnie”.
Cała rozmowa z Michałem Sewerynkiem - Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumentów, na portalu Radomsko24.pl, w środę 21 lipca o godzinie 19.45.