Proces rekrutacyjny na najlepszego leadera firmy to projekt, w którym po raz pierwszy wzięli udział uczniowie II LO w Radomsku w ramach lekcji języka angielskiego.
Projekt miał na celu stworzenie realiów prawdziwej rozmowy kwalifikacyjnej i przygotowanie uczniów do niej w przyszłym życiu zawodowym. Właściwa rozmowa kwalifikacyjna została poprzedzona etapem przygotowawczym, lekcją poświęconą charakterystyce dobrego leadera. Uczniowie obejrzeli najpierw w języku angielskim wykład amerykańskiego biznesmena, który przedstawił i omówił 7 cech idealnego leadera.
Zadaniem uczniów było wypisanie, a następnie szersze skomentowanie tychże cech. Kolejny etap obejmował selekcję zespołu rekrutacyjnego (4 osób – recruitment staff).
- Dzięki temu wyzwaniu stałam się pewniejsza siebie, bardzo podobał mi się ten pomysł – zauważa Natalia.
Nauczyciel języka angielskiego w roli prezesa firmy (CEO – Chief Executive Officer) dokonał wyboru panelu rekrutacyjnego, który opracował zestaw pytań dla kandydatów. Na kolejnych kilku zajęciach przeprowadzono indywidualne rozmowy z każdym z aplikantów. Zarówno rekrutujący jak i rekrutowani zaprezentowali się naprawdę profesjonalnie, pytania „rekruterów” były nie tylko przemyślane, ale też zaskakujące kandydatów. Mimo tego aplikanci świetnie poradzili sobie z nimi.
- Bardzo wysoko oceniam ten projekt ,będzie wspaniałym wspomnieniem. Mam nadzieję, że wkrótce znowu zrobimy coś fajnego na zajęciach – dodaje Kamil.
Ostatni etap całego przedsięwzięcia stanowiło wyłonienie 4 leaderów do każdej z firm reprezentowanych przez zespół rekrutacyjny. Uczniowie klasy IIIA (profil językowo-geograficzny) okazali się prawdziwymi profesjonalistami.
- Tylko pogratulować stawienia czoła takiemu wyzwaniu. Można śmiało powiedzieć, że młodzież naszej szkoły jest przygotowywana do sprostania wymaganiom obecnego rynku pracy, na pewno poradzi sobie na rozmowie w języku angielskim z przyszłym pracodawcą – podkreśla autorka projektu Anna Haddani, nauczyciel języka angielskiego i niemieckiego w II LO w Radomsku.
- Takie doświadczenie rozmowy kwalifikacyjnej dało mi szansę sprawdzenia swoich umiejętności językowych oraz pokazało moją odporność na stres – mówi Ola.