W ramach realizacji projektu matematycznego „mPotęga - „Radomszczańskie Symetrie” w ZSG nr 7 w Radomsku odbyły się równolegle dwa działania: konkurs na najlepszego matematyka oraz turniej na najlepszą klasę trzecią.
W ramach realizacji projektu matematycznego „mPotęga - „Radomszczańskie Symetrie” w Zespole Szkolno-Gimnazjalnym nr 7 w Radomsku odbyły się równolegle dwa działania: konkurs na najlepszego matematyka klas trzecich i turniej na najlepszą klasę trzecią.
Turniej na najlepszą klasę podzielony był na trzy części - każda składała się z pięciu zadań (po jednym zadaniu typu "prawda-fałsz", "tak - nie" - z uzasadnieniem odpowiedzi, zadanie z luką, zadania krótkiej odpowiedzi i zadanie testowe), do których odpowiedzi uczniowie wskazywali indywidualnie korzystając z metodników. Po zadaniach testowych zespoły klasowe pracowały wspólnie przy rozwiązywaniu rebusów, zagadek, układaniu tangramów. Zadania turniejowe usystematyzowały i powtórzyły wiedzę uczniów, a zabawy rozwijały ich kreatywność, wyobraźnię i logiczne myślenie. Rywalizacji międzyklasowej towarzyszyły duże emocje.
Konkurs na najlepszego matematyka był dwuetapowy. Pierwszy etap to zadania testowe, a w drugim etapie uczniowie zmagali się z zadaniami otwartymi. Niektóre z zadań wykraczały poza podstawę programową gimnazjum.
Kolejnym działaniem projektu była miejska gra terenowa dla klas drugich, które realizują projekt edukacyjny „Symetria w architekturze Radomska”. Gra odbyła się w środę 28 października 2015 roku.
Uczniowie zostali podzieleni na osiem czteroosobowych zespołów, których celem było stawienie się na przygotowanych wcześniej punktach, znajdujących się na terenie miasta. Jeden z nich znajdował się w Miejskim Domu Kultury, gdzie uczestnicy musieli m.in. rozwiązać matematyczną zagadkę o pewnym radomszczaninie, rozpoznać symetryczne budowle Radomska czy napisać cyframi rzymskimi symetryczną datę, która ma związek z historią naszego miasta. Następne punkty umieszczone były Muzeum Regionalnym, Miejskiej Bibliotece Publicznej i na dworcu PKS. Na tych punktach kontrolnych uczestnicy układali puzzle z radomszczańskimi, symetrycznymi budowlami, grali w memory, rozwiązywali zadanie z wykorzystaniem znajomości symetrii w układzie współrzędnych i korzystali z wcześniej zdobytych informacji na temat swojego miasta.
Według drugoklasistów najciekawszym zadaniem było ułożenie z ich ciał symetrycznej figury oraz stworzenie krótkiego filmu, którego temat brzmiał tak jak tytuł projektu.