„Za brawurowe podejście do radia, fantazję i dziennikarski polot” – młodzi radiowcy z Zespołu Szkół Elektryczno – Elektronicznych w Radomsku zdobyli drugie miejsce w IV edycji ogólnopolskiego konkursu im. Wojciecha Słodkowskiego na najlepszą realizację dziennikarską. Warto nadmienić, że pierwszego miejsca kapituła konkursowa nie przyznała.
Na początku był to zwykły szkolny radiowęzeł, z którego płynęła muzyka i w razie potrzeby nadawano ogłoszenia. Na pomysł jego utworzenia w 2020 roku wpadła grupa uczniów wraz z nauczycielem przedmiotów zawodowych Leszkiem Sobczykiem (pseudonim Bizon – red.), który widząc zapał młodych ludzi, wprowadził codzienne, poranne serwisy informacyjne z życia szkoły.
Niestety pandemia przyblokowała młodych pasjonatów na dwa lata. Po powrocie do szkoły kontynuowali rozpoczętą działalność radiową.
- W obecnym roku szkolnym do radiowęzła zapisało się ponad 50 osób, z czego aktywnych jest ok. 40. Uczniowie chętnie zapisują się na dyżury radiowe. Przygotowują serwisy informacyjne z życia szkoły, playlistę przebojów i na każdej przerwie dyżurują. Praca w szkolnym radiu wymaga od nich odpowiedzialności, systematyczności i zaangażowania. Cieszę się, że mimo zmęczenia i natłoku zajęć chęci ich nie opuszczają. I nawet przymknąłem oko, jak zaproponowali mi nazwę Radio Bizon – śmieje się Leszek Sobczyk.
W tym roku po raz pierwszy zespół redakcyjny wziął udział w ogólnopolskim konkursie dziennikarskim zorganizowanym przez Akademię Humanistyczno–Ekonomiczną w Łodzi w kategorii cykliczny program radiowy. I… udało się. Kapituła konkursowa doceniła wkład pracy młodych radiowców, ich kreatywność i fantazję przy tworzeniu szkolnego radia. Przyznała ekipie z Radomska drugie miejsce.
Uczniowie nie kryli radości, byli dumni z dobrze wykonanej roboty dziennikarskiej.
- Bycie członkiem społeczności szkolnego radiowęzła daje ogromną satysfakcję i poczucie dumy z tworzenia czegoś, czym nie każda szkoła może się poszczycić. Daje mi to również możliwość kooperacji z ludźmi, którzy kochają to, co robią, którzy sprawiają, że szkolna rzeczywistość jest kolorowa. Szkolny radiowęzeł to miejsce, w którym uczniowie rozwijają swoje umiejętności społeczno – komunikacyjne, integrują się na płaszczyźnie wspólnych zainteresowań muzycznych. Więc tytuł laureata tym bardziej cieszy i motywuje do jeszcze większego zaangażowania w przyszłym roku szkolnym – komentuje Kuba Lis, uczeń klasy trzeciej pracujący w radiu od roku.
Reprezentanci Radia Bizon odebrali nagrodę w łódzkim Studiu Filmowym „Arterion” oraz wzięli udział w warsztatach telewizyjnych, radiowych i fotograficznych.