Program „Dobry Start” na nowych zasadach

Program „Dobry Start” na nowych zasadach Fot. pixabay.com

15 czerwca Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022.

Co się zmienia? Składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Proponowane zmiany mają wpłynąć na redukcję kosztów obsługi i zakładają utrzymanie ich na poziomie 0,1 proc. kwoty przeznaczonej na wypłatę świadczeń. Szacuje się, że w okresie 2021–2031 łączne koszty obsługi wyniosą ok. 15 mln zł, co oznacza oszczędności dla budżetu państwa na poziomie ok. 488 mln zł.

Jak składać wniosek od 1 lipca?
Wszyscy rodzice od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online: przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia, przez bankowość elektroniczną, przez portal PUE ZUS.

Wnioski należy składać do 30 listopada.

Więcej o:
300 plus dodatek 300 plus zmiany w programie 300 plus
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE