System CEPiK, od czasu wdrożenia nowej wersji nie działa, jak należy. Mieszkańców z powodu problemów, przed przyjściem do Starostwa, urzędnicy proszą o kontakt telefoniczny.
13 listopada, został wdrożony system CEPIK, wersja 2.0 w zakresie systemu POJAZD. Zakres danych przekazywanych przez organy rejestrujące pojazdy został znacznie rozszerzony i wymieniony, jest w rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 8 listopada 2017 r. w sprawie katalogu danych gromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów.
Zmienił się radykalnie proces wydawania dokumentów rejestracyjnych pojazdów. Obecnie wszelkie operacje dokonywane przez pracownika są na bieżąco monitorowane przez System i w przypadku zaistnienia niezgodności jest ona sygnalizowana i musi być wyjaśniona.
Niestety, System nie funkcjonuje właściwie i nie można wykonać podanych niżej czynności:
- nie można zarejestrować pojazdu z terenu innego powiatu;
- nie działa funkcja „wtórniki – wymiany”;
- nie wszystkie dowody rejestracyjne można wydrukować; czynność ta udaje się losowo;
- zgłoszenia sprzedaży można zapisać losowo;
- brak możliwości wpisania zaświadczenia o złomowaniu pojazdu.
Bez problemu rejestrowane są pojazdy nowe i sprowadzone z zagranicy.
Nad rozwiązaniem tych problemów intensywnie pracują podmioty wyznaczone przez Ministerstwo Cyfryzacji. Sytuacja jest bardzo dynamiczna i zmienia się z godziny na godzinę.
Z uwagi na powyższe wskazane jest, aby przed załatwieniem sprawy w Wydziale Komunikacji i Transportu zadzwonić pod jeden z podanych na stronie internetowej Starostwa numerów i upewnić się, czy taki rodzaj sprawy może być już załatwiony.
info: Starostwo Powiatowe