W ramach ogólnopolskiego projektu „Młodzi głosują 2024” uczniowie i uczennice z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Dobryszycach i Szkoły Podstawowej w Bloku Dobryszyce mieli okazję wziąć udział w symulacji wyborów.
W przedsięwzięciu „Młodzi głosują 2024” młodzież samodzielnie tworzy kampanię profrekwencyjną, powołuje komisję wyborczą i przelicza głosy. Wyniki szkolnych wyborów wprowadzone zostały przez zespoły uczniowskie pod opieką nauczycieli-koordynatorów na dedykowaną projektowi platformę przygotowaną przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie.
W ramach projektu uczniowie i uczennice przeprowadzili symulację wyborów do Parlamentu Europejskiego.Poprzez udział w projekcie „Młodzi głosują 2024” młodzież mogła nauczyć się wielu ważnych treści. Na podstawie materiałów przygotowanych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej zostały zrealizowane lekcje o wadze głosu, Unii Europejskiej, możliwościach wpływu na jej instytucje oraz o tym, jakimi cechami powinien charakteryzować się dobry obywatel.
Wszystko w celu kompleksowego budowania zainteresowania polityką, które zaowocuje obywatelskimi nawykami w przyszłości.Uczestnicy dowiedzieli się również, w jaki sposób mogą angażować się w sprawy lokalne, nawet przed osiągnięciem pełnoletności.
Poprzez udział w projekcie „Młodzi głosują 2024” młodzież mogła nauczyć się wielu ważnych zagadnień. Przede wszystkim zrozumieli, jakie są podstawowe zasady procesu wyborczego i jakie znaczenie ma każdy oddany głos.
- Młodzi ludzie uświadamiają sobie, że mogą mieć realny wpływ na kształtowanie kierunku rozwoju państwa. To może zachęcić ich do większego zaangażowania w życie publiczne i budowanie społeczeństwa obywatelskiego. Inicjatywa rozwijała w uczniach umiejętności: komunikacji, krytycznego myślenia i współpracy w zespole. To cenne doświadczenie, które uczy o najważniejszych mechanizmach demokracji i przygotowuje do pełnienia aktywnej roli w społeczeństwie – powiedziała naszemu portalowi Łucja Przerada, koordynator projektu.