Zespół Placówek Oświatowo-Wychowawczych w Radomsku włączył się w kampanię mającą na celu zwrócenie uwagi na nieletnich próbujących zakupić alkohol
Zespół Placówek Oświatowo-Wychowawczych w Radomsku włączył się w kampanię mającą na celu zwrócenie uwagi na nieletnich próbujących zakupić alkohol.
Kampania społeczna nosi nazwę "Pozory mylą, dowód nie". Przedsięwzięcie odbyło się 15 października (wtorek), a koordynatorem była pani Justyna Śliwińska.
W ramach kampanii młodzież z radomszczańskiej bursy wzięła udział w pogadance oraz wyjściu w teren. W trakcie spotkań ze sprzedawcami młodzież rozdawała plakaty, filmy instruktażowe oraz naklejki informujące o zakazie sprzedaży alkoholu nieletnim. Sprzedawcy zostali również poinformowani, że w przypadku wątpliwości co do wieku kupującego alkohol, należy zwrócić uwagę na datę urodzenia zamieszczoną w dowodzie osobistym. Dokument ten może bowiem zostać wydany także osobom poniżej 18 roku życia, więc posiadanie go nie jest równoznaczne z możliwością zakupu alkoholu.
Już teraz wiadomo, że na tym akcja się nie skończy. 18 października (czwartek) grupa młodzieży z Zespołu Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska odwiedzi kolejne punkty sprzedaży alkoholu.
Organizatorami kampanii "Pozory mylą, dowód nie" są Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie oraz Komenda Główna Policji.