Podsumowano projekt "Matematyczne symetrie"

Nauczyciele aktywizowali przez ostatnie miesiące uczniów, do jak najszerszego poznania matematyki

20 grudnia podsumowano projekt „Matematyczne symetrie”, który realizowany był od września do grudnia bieżącego roku. Celem wydarzenia, było zwiększenie zainteresowania młodzieżą matematyką, któa jest wszechobecna w naszym życiu. 

W ramach projektu, odbyły się choćby warsztaty dla gimnazjalistów pt. „Dojrzałość, kontra dorosłość”, które przekonywały do tego, iż warto stawiać na samorozwój przez całe życie. Odbył się również konkurs z matematyki, dla uczniów klas trzecich, który systematyzował zdobytą dotychczas wiedzę.

Ciekawym wydarzeniem, była gra terenowa  „Symetria w architekturze Radomska”. W ramach realizacji tego projektu uczniowie wykonali makiety symetrycznych budowli, plakaty, zdjęcia a także pokazali symetrię w sztuce użytkowej. Powstała także poezja na temat naszego projektu i filmik.

Także w listopadzie odbył się konkurs matematyczno-historyczny „Matematyczne potyczki z patronem”.

W grudniu odbył się konkurs „Matematyczna choinka”na matematyczną ozdobę choinkową.

Organizatorzy mają nadzieję, że wszelkie działania, zwiększyły zainteresowanie matematyką i przedstawiły jej praktyczne oblicze. Uczniowie bardzo pozytywnie wypowiadają się na temat projektu, co motywuje ich nauczycieli do podejmowania takich działań.

Więcej o:
matematyczne symetrie zsg nr 7
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE