Dziś (29 kwietnia) podpisana została umowa pomiędzy miastem a firmą DROG-BUD z Lubojenki k/Częstochowy dotycząca przebudowy układu komunikacyjnego ulic Reymonta, Sierakowskiego, Warszyca i popularnego "mostka".
W środę 29 kwietnia br. podpisana została umowa pomiędzy miastem a firmą DROG-BUD z Lubojenki k/Częstochowy dotycząca przebudowy układu komunikacyjnego ulic Reymonta, Sierakowskiego, Warszyca oraz łącznika pod wiaduktem kolejowym zwanego "mostkiem". Mimo, że prace miały ruszyć jeszcze w kwietniu, a miesiąc już się kończy, to miasto zapewnia, że prace ruszą lada dzień.
To trzecia i ostatnia umowa na zadanie związane z przebudową tzw. mostka wraz z systemem odwodnienia i dróg.
Przypomnijmy - odcinki kanalizacji deszczowej wraz z przeciskami pod nasypem kolejowym w rejonie wiaduktu łączącego ul. Reymonta i Sierakowskiego wykona firma CHROBOK z miejscowości Bojszowy Nowe k/Tychów. Na ogłoszony przez miasto przetarg na to zadanie złożone zostały dwie oferty. Korzystniejszą cenę – 999.990,00 zł zaproponowała firma CHROBOK. To doświadczony zakład robót inżynieryjnych, firma ma w dorobku m.in. budowę wykopów pod Afrykarium we wrocławskim zoo.
Przetarg na przebudowę układu drogowego ulic Reymonta, Sierakowskiego, Warszyca i łącznika pod wiaduktem rozstrzygnięty został 21 kwietnia br. Wygrała firma DROG-BUD, która wykona to zadanie za 4,9 mln zł. Ta firma wybudowała w Radomsku obwodnicę i rondo Targowa-Krakowska.
Trzecim wykonawcą, w formule projektuj-buduj, jest firma FILAR z Wrocławia, która dokona przebudowy wiaduktu kolejowego na trasie Warszawa Centralna-Katowice. Zgodnie z podpisaną umową Przedsiębiorstwo Budowlane „FILAR” Sp. z o.o. z Wrocławia, wykona to zadanie za kwotę brutto 2 763 249,78 zł. Udział miasta w tej inwestycji obejmuje 50% kosztów projektu i budowy wiaduktu, zapłaty za projekt i budowę drogi pod wiaduktem oraz zapłaty za nadzór inwestorski – co razem wyniesie 1.310.000,00 zł.
Firma FILAR ma już przekazany od spółki kolejowej plac budowy. Miasto jako inwestor zamierza zorganizować spotkanie wszystkich trzech wykonawców, w celu właściwego skoordynowania prac. Warto zaznaczyć, że korzystając z wykopów, jakie powstaną przy przebudowie mostka i dróg, swoje sieci instalacji podziemnych zamierza modernizować również PGK sp. z o.o.
Jeszcze w tym roku, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, kierowcy będą jeździć pod mostkiem i to w dwóch kierunkach.