Najważniejsze zalety Woocommerce

Najważniejsze zalety Woocommerce

Słyszałeś o stronach internetowych na WordPress? Jeśli tak to z pewnością słyszałeś też o wtyczce jaką jest WooCommerce. Wtyczka sklepowa, powstała w celu bezproblemowej i szybkiej integracji sklepu internetowego. Dlaczego jest taka popularna i czy warto na nią postawić, jeśli chcemy rozpocząć sprzedaż w internecie? Odpowiedzi na pytania znajdziesz w tym artykule, zapraszam do lektury.

WooCommerce- osobna platforma, czy wtyczka do stron internetowych na WordPress?

Na początku warto wyjaśnić czym właściwie jest WooCommerce. Najważniejszą kwestią jest to, że WooCommerce nie stanowi odrębnej platformy sprzedaży e-commerce, jest to jedynie wtyczka do stron internetowych na WordPress. WordPress to z kolei najpopularniejszy CMS (system zarządzania treścią na stronach www), z którego korzystają zarówno niewielkie witryny jak i duże portale. Jego niebywała popularność, sprawia, że i popularność pluginu jakim jest WooCommerce jest naprawdę duża.

O atrakcyjności wtyczki przesądza także fakt, że jest ona równie prosta w obsłudze jak sam WordPress, można zaryzykować stwierdzeniem, że jeśli posiadasz stronę internetową na WordPress i zdecydujesz się na połączenie WordPress i WooCommerce, bez większej znajomości systemu oraz wiedzy specjalistycznej, powinieneś poradzić sobie z integracją wtyczki. Nie oznacza to jednak, że zbudowanie profesjonalnego sklepu internetowego jest banalnie proste, nawet przy pomocy wtyczki WooCommerce, takie działania lepiej będzie zlecić agencji interaktywnej.

Zapoznaj się z zaletami i wadami wtyczki WooCommerce

Tak jak już wspomniano WooCommerce to popularna wtyczka do stron internetowych na WordPress, ma wiele zalet, ale również nieco wad. Warto poznać, je zanim podejmiemy decyzję o sklepie internetowym w oparciu właśnie o WooCommerce.

Zalety WooCommerce:

  • Darmowa wtyczka- cały system zarządzania treścią na stronie internetowej jakim jest WordPress jest darmowy, nie inaczej wygląda to w przypadku wtyczki sklepowej WooCommerce i choć jest ona o wiele bardziej rozbudowana, niż inne pluginy dostępne do stron www na WordPress, pozostaje darmowa. Tym sposobem nie generuje dodatkowych kosztów. Dobre rozwiązanie dla firm dysponujących na początku niewielkim budżetem.
  • Bardzo prosta w obsłudze- WordPress zyskał popularność dzięki prostocie, tej prostoty obsługi nie można odmówić także wtyczce WooCommerce. Jej obsługa nie wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej, w kilku prostych krokach skonfigurujemy sklep internetowy, dodając nawet różne formy płatności.
  • Elastyczność- to kolejna pozytywna cecha WooCommerce, korzystając z tej platformy możemy dowolnie ją modyfikować i dodawać wiele funkcjonalności.
  • Wtyczka do wtyczki- co ciekawe WooCommerce pomimo, że sam jest pluginem, może wykorzystywać do swojego funkcjonowania inne wtyczki dostępne do stron internetowych na WordPress.
  • Integracja z opcjami płatnościami- ciężko jest sobie wyobrazić, podczas zakupów online, nie mieć możliwości wyboru sposobu dostawy lub sposobu płatności, jest  to nie tyle jakieś duże udogodnienie, ile opcja, wręcz standardowa. Wtyczka WooCommerce umożliwia połączenie opcji wysyłki i płatności.
  • Na bieżąco aktualizowana- wtyczka WooCommerce, dzięki której możesz rozpocząć sprzedaż internetową, jest na bieżąco aktualizowana, to dobrze również ze względu na bezpieczeństwo.
  • Zgodna z SEO i pozycjonowaniem stron - nawet najlepszy sklep internetowy, który nie będzie widoczny w wynikach wyszukiwania, nie odniesie sukcesów, strony internetowe na WordPress są jak najbardziej zgodne z wytycznymi SEO, to samo dotyczyć będzie także platformy WooCommerce.

Wady wtyczki Woocommerce

Powyższe zalety pokazują, że rozwiązanie WooCommerce jest naprawdę atrakcyjne, jednak aby móc podjąć dobrą decyzję i później nie żałować warto poznać także jej wady.

  • Licz się z ograniczeniami- ta wada bezpośrednio łączy się z faktem, że WooCommerce nie stanowi odrębnej platformy sprzedażowej, a jedynie wtyczkę, dlatego rozwój może być w pewnych kwestiach nieco ograniczony.
  • Nie dla dużej liczby produktów- niestety WooCommerce może okazać się nieodpowiednie, jeśli w Twoim sklepie umieścisz bardzo dużą liczbę produktów, chcąc prowadzić tego typu sklep warto zastanowić się czy postawić na ten plugin.
  • Brak zaawansowanych funkcji- w porównaniu z bardziej zaawansowanymi platformami stricte sprzedażowymi.

Jak widać wtyczka WooCommerce ma sporo zalet, jednak nie jest pozbawiona wad. Warto przeanalizować wszystkie za i przeciw, stawiając na ten sposób rozwoju i rozbudowy sklepu internetowego.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE