Mistrzowie kodowania z PSP nr 4

Mistrzowie kodowania z PSP nr 4

Blisko 30 najmłodszych programistów wyłonionych w eliminacjach z prawie setki zgłoszonych dzieci rywalizowało w III Ogólnopolskim Konkursie "Kodować każdy może". Najlepsi w nagrodę dostali Xboxy, tablety i smartfony. Wszyscy - upominki i dyplomy.

24 lutego 2018 r. na Wydziale Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie odbył się festiwal kodowania, czyli Ogólnopolski Konkurs „Kodować każdy może”. Organizatorem wydarzenia była Szkoła Podstawowa nr 48, a patronat merytoryczny sprawował Wydział Informatyki. Finał konkursu rozgrywany był w trzech kategoriach wiekowych: w kategorii klas II-III udział wzięło 5 uczestników, klas IV-V - 12 uczestników, natomiast w kategorii klas VI - 12 zawodników.

W pierwszym etapie finału uczniowie rozwiązywali zadania finałowe w języku Scratch. Zadania nawiązywały do hasła obecnego roku szkolnego - „Rok dla Niepodległej”. Zawodnicy mieli za zadanie stworzyć skrypty rysujące elementy na portrecie Józefa Piłsudzkiego, a także wkomponować skrypt rysujący flagi Polski o różnych stopniach trudności. Podczas gdy uczniowie wykonywali zadania ich rodzicie i nauczyciele wysłuchali prezentacji mgr inż. Sławomira Wernikowskiego z Wydziału Informatyki na temat pozornej anonimowości w Internecie - "Adresy IP albo (nie)anonimowiść w Internecie”.

Gdy najmłodsi uczestnicy zakończyli pracę indywidualną, rozpoczęły się zmagania zespołowe. W każdej z kategorii wiekowej w drodze losowania powstały dwa zespoły. Do dyspozycji zespołu był jeden komputer i tablica. Każdy zespół miał za zadanie w ciągu 10 minut stworzyć jak najciekawszy projekt na wskazany temat: „Zwycięstwo” - (klasy II-III), „Sukces” - (klasy IV-V) oraz „Remis” - (klasy VI). W tej konkurencji oceny dokonywali zebrani na sali rodzice i nauczyciele. Wyposażeni w zdalne piloty głosowali na najlepszy projekt.

W zmaganiach indywidualnych finalistą konkursu został Jan Tereszkiewicz z kl. 6b Publicznej Szkoły Podstawowej nr 4 w Radomsku, a jego drużyna stworzyła najciekawszy projekt i okazała się najlepsza w zmaganiach zespołowych. Ucznia do konkursu przygotowała Alina Płaszczyńska.

Więcej o:
mistrzowie kodowania psp nr 4
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE