Wzrost świadomości ekonomicznej młodzieży, entuzjazm do prowadzenia biznesu i ogromna kreatywność - to wnioski płynące z tegorocznej edycji Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo "PRODUKCIK".
Wzrost świadomości ekonomicznej młodzieży, entuzjazm do prowadzenia biznesu i ogromna kreatywność - to wnioski płynące z tegorocznej edycji Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo "PRODUKCIK".
Uczniowie 30 miniprzedsiębiorstw swój potencjał potwierdzili w trakcie finału konkursu. W dniach 29–30 maja 2014 roku w budynku warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych zaprezentowało się 30 najlepszych młodzieżowych miniprzedsiębiorstw założonych w szkołach ponadgimnazjalnych przez uczniów w ramach programu "Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo".
W konkursie II LO reprezentowali wspólnicy SWAG: Ola Suplicka, Michał Wołek, Szymon Bednarczyk, Natalia Bąkiewicz z II D oraz opiekun Sylwia Wawrzyniak.
W tym roku uczniowie założyli 329 przedsiębiorstw. Do finału zostało zakwalifikowanych 30 najlepszych miniprzedsiębiorstw na podstawie przysłanych przez nich raportów. Na GPW ocenie zostały poddane umiejętności prezentacji i sprzedaży oraz rozwiązywania problemów biznesowych.
– W tegorocznej edycji programu uczestniczyło ponad 2800 uczniów z 203 szkół ponadgimnazjalnych w całej Polsce. Młodzież założyła miniprzedsiębiorstwa, które zajęły się bardzo różną działalnością - od drobnej galanterii użytkowej i prostych szkolnych usług typu ksero czy sklepik po nowoczesne rozwiązania informatyczne. Młodych przedsiębiorców wspierało ponad 200 nauczycieli, a także wolontariusze ze świata biznesu, służący młodym ludziom radą i doświadczeniem. W finale konkursu zmierzą się najlepsze firmy w Polsce. To będzie ich swoisty "debiut" na parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Oni wszyscy są już zwycięzcami - zorganizowali i prowadzili z sukcesem swoją pierwszą firmę. To znakomita lekcja ekonomii w praktyce – mówi Karina Machura, koordynator krajowy projektu.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwa prowadzone są przez uczniów na wzór spółki jawnej. Młodzi przedsiębiorcy gromadzą kapitał, analizują rynek, kreują produkt bądź usługę, prowadzą badania marketingowe i działania promocyjne, organizują proces produkcji oraz sprzedaży, a także prowadzą ewidencję działalności zgodnie z zasadami obowiązującymi w spółkach jawnych z wprowadzonymi nieznacznymi uproszczeniami.
Konkurs "PRODUKCIK" realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości w partnerstwie z Fundacją Kronenberga przy Citi Handlowy. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęła Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.