Mieszkańcy Katarzynowa w gminie Kobiele Wielkie, od 14 lipca 2021 r. pozbawieni są energii elektrycznej. Jak podkreślają, nie są w stanie uzyskać informacji na temat terminu usunięcia awarii.
- Od dnia 14 lipca w miejscowości Katarzynów w gminie Kobiele Wielkie nie mamy prądu. PGE nie potrafi odpowiedzieć, kiedy usunie awarię. Działa opieszale. Dopiero po 12 godzinach i drugim telefonie usunięto przewód leżący na drodze i będący momentami prawdopodobnie pod prądem. Oczywiście nie usunięto awarii, tylko sam przewód z jezdni. Infolinia milczy a dodzwonienie się na numer alarmowy 991 graniczy z cudem – pisze w mailu do naszej redakcji mieszkaniec Katarzynowa.
Awaria sieci energetycznej to skutek nawałnicy, jak przeszła m.in. przez teren powiatu radomszczańskiego.
- Sytuacja jest naprawdę poważna. Mieliśmy mnóstwo uszkodzeń sieci, m.in. w powiatach: piotrkowskim i radomszczańskim. W tych powiatach energii elektrycznej pozbawionych jest wciąż ok. 1500 osób. Zapewniam, że nasi pracownicy robią, co w ich mocy, by jak najszybciej usunąć awarie – wyjaśnia Bożena Matuszczak-Królak, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału PGE Dystrybucja.
Bożena Matuszczak-Królak przyznaje, że z powodu licznych zgłoszeń, infolinia była przeciążona i występowały problemy z dodzwonieniem się pod numer alarmowy 991.
- Sytuacja powoli powraca do normalności, zatem mieszkańcy Katarzynowa mogą ponownie próbować się dodzwonić. Myślę, że będą już coraz mniejsze problemy z uzyskaniem połączenia. Na naszej stronie internetowej na bieżąco aktualizujemy wykaz gmin, w których występują awarie – mówi Bożena Matuszczak-Królak.