Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca do elektronicznej formy kontaktu z Zakładem, jeśli jednak klient chce załatwić sprawę osobiście w placówce, może skorzystać z możliwości zarezerwowania wizyty, wybierając dogodny dla siebie dzień i godzinę spotkania.
Wizytę w ZUS można zarezerwować elektronicznie, przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Osoby, które nie mają jeszcze swojego profilu, mogą go założyć w każdej chwili, m.in. przez bankowość elektroniczną, profil zaufany, czy tradycyjnie, podczas wizyty w placówce ZUS.
Po zalogowaniu się na swój profil w PUE, wystarczy w „Panelu Ogólnym” wybrać zakładkę „Wizyty”, a następnie „Rezerwacja wizyty”.
- Rezerwując wizytę wskazujemy placówkę, w której chcemy być obsłużeni, zakres zagadnień, który nas interesuje np. zasiłki, świadczenia rehabilitacyjne, sprawy emerytalno-rentowe, czy tez składki i ubezpieczenia. Następnie w kalendarzu wybieramy odpowiedni dzień i godzinę – mówi Monika Kiełczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa łódzkiego.
Po dokonaniu rezerwacji otrzymamy na PUE ZUS potwierdzenie wizyty oraz login, który następnie po przyjściu do placówki wpisujemy na dyspenserze w zakładce „Rezerwacja wizyty”. Odbieramy numerek z biletomatu i w pierwszej kolejności, po głosowym wywołaniu numerka, podchodzimy do stanowiska.
Rezerwacja wizyty możliwa jest dzięki posiadaniu profilu na PUE ZUS. Poza umówieniem wizyty, PUE daje wiele innych możliwości i korzyści.
- Przede wszystkim, daje możliwość załatwienia wielu spraw w ZUS-ie w formie elektronicznej bez konieczności wychodzenia z domu – dodaje Monika Kiełczyńska.
Profil Na PUE ma już niemal 6 mln klientów ZUS. Dzięki niemu mogą mieć wgląd w swoje konto ubezpieczonego, sprawdzić czy zostali zgłoszeni do ubezpieczeń, swoje zwolnienia lekarskie, tutaj też można aktywować bon turystyczny oraz zgłosić wniosek o postojowe. Dla płatników składek PUE ZUS ma szczególne znaczenie, gdyż mogą poprzez PUE przekazywać dokumenty zgłoszeniowe czy rozliczeniowe do ZUS.