Dotarcie z przekazem marketingowym do jak najszerszego grona potencjalnych odbiorców zawsze stanowić będzie pewne wyzwanie. Sprawa staje się jednak bardziej złożona, gdy grono to jest... mniejsze! Bo przecież zakład mechaniki pojazdowej czy lokal gastronomiczny, bądź jakikolwiek inny punkt usługowy liczyć może jedynie na tych potencjalnych klientów, którzy znajdą się w pobliżu. Czy wystarczy po prostu promować się w lokalnych mediach?
Pozycjonowanie stron zapewnia nieosiągalną dawniej efektywność promocji
Możliwość dotarcia do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców to spełniony sen marketingowców. Co ważne, zdobywszy wysokie miejsca na liście wyników organicznych Google robimy to w idealnym wprost momencie. Wtedy, kiedy to oni sami są zainteresowani jeśli nie już bezpośrednio zaspokojeniem swoich potrzeb, to przynajmniej poznaniem stosownych ofert. Kolejną zaletą tej metody promocji jest charakter przekazu. Nie jest to przecież stricte reklama, wobec której wielu użytkowników sieci zachowuje pewną rezerwę, a część ignoruje. Zdobądź więc dobre pozycje w wyszukiwarce, a na pewno Twoja działalność nie ujdzie ich uwadze!
Jednak i na tym nie koniec. Pozycjonowanie to najlepsza metoda także dla wszystkich tych, którzy mogą liczyć jedynie na klientów z najbliższej okolicy. Reklamując się w lokalnych mediach nie ponosimy wszak kosztów docierania poza obszar na którym możemy liczyć na zainteresowanie, jednak, z drugiej strony, czy wszyscy okoliczni mieszkańcy zawsze są ich odbiorcami? A czy wszyscy spośród tych, którzy nimi są, mogą stać się naszymi klientami? Nie naprawimy wszak samochodu komuś, kto go nie posiada, albo reperować go nie chce – wracamy tu zatem do podstawowej zalety pozycjonowania. Promuj się wśród tych, którzy potrzebują Twoich usług!
Poza tym, wielu potencjalnych klientów znajdować się będzie poza zasięgiem naszych konwencjonalnych kanałów komunikacji – będą to wszyscy przyjezdni, którzy, często spontanicznie, poszukują usług na miejscu. Co dziś zrobią w tym celu? Wezmą do ręki telefon. Jeśli zainwestowaliśmy w skuteczne pozycjonowanie lokalne, będą nasi!
Z czego wynika cennik SEO? Dowiedz się, jak wykonywane jest pozycjonowanie
W przypadku pozycjonowania lokalnego będziemy zmagać się z mniejszą liczbą rywali. Efekt przyjdzie zatem szybciej i niższym kosztem. To tak czy inaczej jednak każdy etap prac należy wykonać jak najlepiej – atrakcyjny cennik SEO to nie wszytko. Jak zwracają uwagę fachowcy z firmy AFTERWEB, dotyczy to już samego określania strategii, której podporządkowane będą dalsze działania specjalistów SEM. Często wystarczy, że walczyć będziemy o klientów z całego miasta, niekiedy jednak należy rozważyć, czy nie powinna być to np. dzielnica. Działaj tak, by móc osiągnąć sukces!
Ogromne znaczenie ma też dobrze wykonana optymalizacja. Zwłaszcza, że wiele aspektów ocenianych przez roboty Google istotnych jest także dla internautów. Będzie to m.in. przystosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, a to z nich przecież korzystają klienci poszukujących usług w rejonie, w którym się akurat znaleźli, czy będzie to bar, czy np. mechanik.
Nie można też pominąć wielu innych szczegółów, by wymienić choćby mikroformaty ułatwiające wyszukiwarce identyfikowanie położenia. Nie obejdzie się ponadto bez wizytówki w Google Moja Firma. Zostaw to wszystko fachowcom i stań się lokalnym liderem!