Krótsza podróż z Koluszek do Częstochowy. PLK zakończyła rewitalizację linii

Za ponad 615 milionów złotych Polskie Linie Kolejowe podwyższyły komfort obsługi pasażerów i poziom bezpieczeństwa na linii z Koluszek do Częstochowy.

Za ponad 615 milionów złotych Polskie Linie Kolejowe podwyższyły komfort obsługi pasażerów i poziom bezpieczeństwa na linii z Koluszek do Częstochowy. Pasażerowie jadą o 30 min. krócej, korzystają z 43 odnowionych peronów, a wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniają zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe i nowe urządzenia.

Przywrócenie prędkości 120 km/h skróciło czas podróży z Częstochowy do Koluszek o pół godziny. Z 43 peronów wyposażonych w kamery monitoringu, nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie korzystają już podróżni między innymi w Koluszkach, Radomsku, Częstochowie (Aniołów), Piotrkowie Trybunalskim. Wszystkie obiekty zostały dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Rewitalizacja linii z Koluszek do Częstochowy to także 160 km wymienionych torów i 80 km sieci trakcyjnej. Wraz z poprawą komfortu obsługi pasażera zwiększyła się prędkość jazdy pociągów.

Prace na jednej z najważniejszych odcinków linii kolejowych centralnej Polski skupiły się także na przebudowie 35 mostów i wiaduktów. Wymienionych zostało 140 rozjazdów. Nowe tory i sieć trakcyjna, wyremontowane obiekty inżynieryjne oraz zabudowana samoczynna sygnalizacja na przejazdach kolejowo-drogowych, to także gwarancja większego bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, samochodowym i pieszym.

Linia kolejowa Warszawa – Koluszki – Częstochowa  – Katowice to jedno z najważniejszych połączeń w Polsce wykorzystywanych do prowadzenia regionalnego i dalekobieżnego ruchu pasażerskiego. Trasa jest również intensywnie wykorzystywana przez pociągi towarowe jadące z województwa śląskiego. Rewitalizacja jej kluczowego odcinka, między Koluszkami a Częstochową, była jednym z najważniejszych zadań inwestycyjnych realizowanych przez

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W efekcie prac od grudnia czas przejazdu z Warszawy do Katowic przez Częstochowę, Radomsko, Piotrków, Koluszki, wyniesie około 3 h i 30 min.

Wartość projektu ponad 615 mln zł. 389,4 mln zł ze środków Unii Europejskiej.

Modernizacja na trasie Koluszki – Częstochowa objęła:
- 43 perony,
- 30 mostów i 5 wiaduktów,
- 15 przepustów i mur oporowy,
- 34 przejazdy kolejowo-drogowe,
- ponad 140 rozjazdów,
- ponad 80 km sieci trakcyjnej,
- ok. 160 km torów

Więcej o:
remont przejazd pkp remont przejzadu
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE