Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Deprecated: substr_count(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 16
Kolejarze chwalą się nowymi peronami - Radomsko24.pl

Kolejarze chwalą się nowymi peronami

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informuje, że na trasie Koluszki - Częstochowa znajdują się już 32 nowe perony, a wśród nich m.in. w Radomsku, Kamieńsku, Gorzędowie oraz Bobrach

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informuje, że na trasie Koluszki - Częstochowa znajdują się już 32 nowe perony, a wśród nich m.in. w Radomsku, Kamieńsku, Gorzędowie oraz Bobrach.
Gorzedów. Fot. PKP PLK S.A.


W kolejce na remont czeka 11 następnych peronów. Docelowo każdy z 43 peronów będzie wyposażony nie tylko w nowe oświetlenie, system nagłaśniający oraz wiaty i elementy małej architektury. Dzięki specjalnym pochylniom obiekty będą bardziej przyjazne osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wsiadanie do pociągów będzie wygodniejsze, a to za sprawą podwyższenia peronów z dotychczasowych 35 cm do 55 cm. Inwestycja pozwoli też zwiększyć prędkość pociągów. Po zakończeniu wszystkich prac przejazd z Koluszek do Częstochowy będzie krótszy o pół godziny.

Nowe perony wyposażone są w oświetlenie, ogrodzenie i system nagłaśniający.  Osoby niedowidzące, dzięki specjalnie zastosowanej nawierzchni, mogą rozpoznać, gdzie znajduje się krawędź peronowa. Do końca tego roku na większości przebudowanych przystanków zaplanowano montaż wiat i innych elementów małej architektury, takich jak ławki czy gabloty informacyjne z rozkładem jazdy.

Obecnie na trasie od Piotrkowa Trybunalskiego do stacji Widzów-Teklinów przebudowywane są urządzenia sterowania ruchem, pozwalające na zwiększenie przepustowości trasy.

W efekcie prowadzonych działań przywrócona zostanie prędkość rozkładowa do 120 km/h dla pociągów osobowych i do 100 km/h dla pociągów towarowych, co będzie miało realne przełożenie na czas podróży oraz transportu towarów. Dziś w wielu miejscach pociągi muszą zwalniać do 50 km/h, dlatego też na pokonanie całego 125 km odcinka, składy regionalne potrzebują około dwóch i pół godziny, a składy TLK około dwóch godzin.

Więcej o:
radomsko kamieńsk gorzędów bobry stacja kolej tory pkp pociąg
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE