Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Radomsku ustosunkowało się do zapytań mieszkańców, dotyczących terminu uruchomienia ogrzewania mieszkań.
- W związku z zapytaniami kierowanymi do Zakładu Ciepłowniczego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Radomsku o termin „włączenia” ogrzewania dla odbiorców informujemy, że Zakład Ciepłowniczy ma obowiązek włączyć ciepło do odbiorcy w ciągu 24 h na jego pisemny wniosek. W przypadku mieszkańców i lokatorów mieszkań mieszczących się w zasobach mieszkalnictwa zbiorowego, np. w blokach i kamienicach zasilanych ciepłem systemowym wytworzonym przez Zakład Ciepłowniczy PGK Sp. z o.o. w Radomsku wniosek taki składa zarządca lub administrator i do niego mieszkańcy i lokatorzy powinni kierować zapytania oraz prośby o włączenie ogrzewania – czytamy w komunikacie PGK w Radomsku.
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Radomsku podkreśla, że w sprawie rekompensat do ogrzewania, o które radomszczanie pytają, w ubiegły czwartek, 15 września Sejm zajmował się projektem ustawy dot. rekompensat do zakupu ciepła przez odbiorców dla których źródłem ciepła jest inne źródło niż indywidualny kocioł węglowy, bądź na inne paliwo stałe.
- Obecnie jeszcze nie ma obowiązujących przepisów, które regulują temat dopłat dla tychże odbiorców, wobec czego należy oczekiwać rozwiązań zawartych w ustawie i towarzyszących jej przepisach wykonawczych – wyjaśnia PGK w Radomsku.