Jak promować produkty pszczele (miód)?

Jak promować produkty pszczele (miód)?

Na rynku produktów pszczelich, zwłaszcza miodu, panuje dość duża konkurencja. Produkują go bowiem zarówno większe, jak i mniejsze firmy. Aby dotrzeć do klientów i zachęcić ich do zakupów, przedsiębiorstwa powinny postawić na odpowiedni marketing. O czym należy pamiętać?

Najważniejsza jest jakość

Kluczową kwestią zawsze jest jakość miodu. To tak naprawdę reklama sama w sobie. Przede wszystkim produkty powinny spełniać wymogi jakości handlowej. Odnoszą się one zarówno do właściwości organoleptycznych (smak, konsystencja, kolor i zapach miodu), jak i fizykochemicznych (m.in. zawartość wody, sacharozy, fruktozy i glukozy, liczba diastazowa). Tego typu wymogi wraz z konkretnymi normami wynikają bezpośrednio z przepisów prawa. Oczywiście ważne jest też zadowolenie konsumentów. Trzeba więc postarać się zachować powtarzalną jakość. W ten sposób można na dłużej zatrzymać przy sobie klientów, a także zachęcić ich do polecania produktów firmy innym osobom, np. znajomym czy rodzinie.

Odpowiedni marketing opakowań 

Bardzo istotną kwestią jest też przygotowanie odpowiednich opakowań na miód. Klient, który nie miał nigdy styczności z produktem danej firmy, nie jest sam w stanie określić jego jakości. Kieruje się wówczas innymi kryteriami wyboru. Często to właśnie wygląd opakowania, który jako pierwszy rzuca się w oczy. Wiele zależy więc od jego projektu. Dobrze przemyślane opakowania mogą przyciągnąć uwagę. Te stworzone bez pomysłu pozostaną z kolei niezauważone na sklepowej półce.

W przypadku produktów takich jak miód, najważniejsza jest nalepka na opakowaniu. Jej wykonanie najlepiej zlecić sprawdzonej firmie poligraficznej. Istotne, aby miała doświadczenie w tego typu realizacjach. Jeśli potrzebne są etykiety na słoiki z miodem – Unilogo, znana drukarnia z Piaseczna, to jedno z polecanych przedsiębiorstw. Warto powierzyć jej wykonanie nalepek.

Drukarnia odpowiada za jakość etykiet oraz znajdujących się na nich zdobień, jednak sama grafika i inne elementy nalepki zależą od wcześniejszego projektu. Jego przygotowanie warto powierzyć profesjonalnemu grafikowi. Tworząc grafikę na etykietę miodu najlepiej kierować się aktualnie panującymi trendami oraz oczekiwaniami grupy docelowej, do której kierowany jest produkt.

Reklama produktów pszczelich

Ważnym elementem promowania produktów pszczelich, w tym miodu, jest też oczywiście ich reklama. Jeżeli pszczelarz działa na niewielką skalę, powinien postawić na promocję w lokalnych mediach, np. w gazecie. Oprócz tego warto w miarę możliwości wystawiać swoje stoisko na targach lokalnych produktów lub żywności naturalnej, jeżeli takie wydarzenia odbywają się w okolicy.

Bez względu na zasięg sprzedaży, w dzisiejszych czasach kluczowe są też działania w internecie. Warto mieć nie tylko własną stronę internetową, lecz także prowadzić profile w mediach społecznościowych. Pozwala to dotrzeć do szerszej grupy klientów. Dzięki temu można też zbudować więź z potencjalnymi konsumentami i pozyskać ich większe zaufanie.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE