Nad tym pytaniem zastawiali się uczestnicy drugiego spotkania Komitetu Sterującego ds. rewitalizacji miasta. Posiedzenie odbyło się w środę 22 kwietnia w Urzędzie Miasta.
Nad tym pytaniem zastawiali się uczestnicy drugiego spotkania Komitetu Sterującego ds. rewitalizacji miasta. Posiedzenie odbyło się w środę 22 kwietnia w Urzędzie Miasta.
Spotkanie dotyczyło przebudowy systemu komunikacyjnego. Najwięcej wątpliwości budzi kwestia dojazdu do Placu 3 Maja i ruchu w ścisłym centrum, dlatego ten temat będzie przedmiotem dyskusji na kolejnym posiedzeniu, które odbędzie się w środę 29 kwietnia.
W proponowanym rozwiązaniu planowane jest powstanie ronda przy MDK, które włączy w ulicę Brzeźnicką ruch z ulic Żeromskiego i Piłsudskiego. Zamknięty dla ruchu miałby zostać odcinek ulicy Reymonta od muzeum do skrzyżowania przy poczcie. Jej dalszy odcinek, do ulicy Żeromskiego byłby dostępny tylko dla komunikacji miejskiej oraz ruchu mieszkańców i zaopatrzenia. Z kolei ruch od ronda na Brzeźnickiej ulicą Piłsudskiego w kierunku centrum odbywać miałby się ulicą Mineralną. Koncepcja zakłada również powstanie drogi łączącej Aleje Jana Pawła II z ulicą Narutowicza wzdłuż Radomki.
Podczas spotkania pojawiły się głosy, żeby przestrzeń Placu 3 Maja jeszcze bardziej wyodrębnić, ograniczając ruch kołowy, co umożliwiłoby wydzielenie przy poczcie większej liczby miejsc parkingowych, a dla mieszkańców pozostawiłoby większą przestrzeń publiczną. Taki alternatywny projekt zadeklarował się przygotować jeden członków komitetu Tomasz Ślęzakiewicz, który jest architektem.
Dyskusję wywołał również temat innego połączenia centrum z ulicą Brzeźnicką, a mianowicie poprzez przedłużenie Alei Jana Pawła II nad Radomką i wybudowanie skrzyżowania w pobliżu wiaduktu. Taki wariant, zdaniem wiceprezydenta Wojciecha Ślusarczyka ma mniejsze szanse na realizację niż rondo przy MDK, bo na rondo jest już projekt i pozwolenie na budowę, a Brzeźnicka to droga krajowa i to zarządca ma decydujące zdanie w tej sprawie.