Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie pełnego rozpoznania geologicznego wraz z opracowaniem elementów koncepcji programowej dla obwodnicy Radomska w ciągu dróg krajowych nr 42 i 91. Umowę z wykonawcą koncepcji GDDKiA planuje podpisać przed wiosną przyszłego roku.
Przedmiotem ogłoszonego przetargu jest opracowanie koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla budowy obwodnicy Radomska. Po odbiorze tej dokumentacji GDDKiA będzie ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji w trybie projektuj i buduj.
Aktualnie DK42 i 91 przebiegają przez ścisłe centrum Radomska. Przy zwartej zabudowie, licznych skrzyżowaniach i zjazdach do posesji skutecznie utrudnia życie mieszkańców i codzienne funkcjonowanie w mieście. Według najnowszego pomiaru ruchu na DK91 w ciągu doby przejeżdża przez centrum miasta ponad 16 tysięcy pojazdów na dobę, a na DK42 niemal 12 tysięcy, ryzyko powstawania zdarzeń drogowych jest bardzo wysokie.
- Realizacja obwodnicy o długości ok. 14,7 km, wraz z niezbędną przebudową DK91, pozwoli na wyprowadzenie z centrum miasta ruchu tranzytowego, zarówno ciężkiego, jak i osobowego. W ramach inwestycji powstanie nowy most na Warcie. Radykalnie poprawi to bezpieczeństwo i komfort życia radomszczan. Bezwzględnie skróci także czas przejazdu przez miasto w ruchu lokalnym. Sprawi to, że Radomsko stanie się także bardziej atrakcyjne dla potencjalnych inwestorów, którzy będą mogli sytuować swoje przedsiębiorstwa w sąsiedztwie nowej obwodnicy, z daleka od centrum Radomska - informuje GDDKiA.
Przypomnijmy jest to inwestycja ujęta w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych.