Dlaczego nie warto pozycjonować strony samodzielnie?

Dlaczego nie warto pozycjonować strony samodzielnie?

Rośnie popyt na usługi pozycjonowania stron, razem z nimi wzrastają również ceny za prowadzenie kampanii SEO. Wielu przedsiębiorców nie chce przelewać dużych kwot agencjom marketingowym, więc postanawia samodzielnie realizować strategię SEO swojego sklepu internetowego, czy też witryny internetowej.

W przypadku większych firm - odbywa się to przez wydzielenie specjalnych komórek wewnątrz organizacji. Jak się okazuje - po pewnym czasie takie postępowanie nie jest ani tanie, ani tym bardziej skuteczne. Dlaczego więc nie prowadzić samodzielnie działań związanych z pozycjonowaniem strony.

Rośnie konkurencja, rosną wymagania

Kilka lat temu pozycjonowaniem strony faktycznie mógł zajmować się każdy. Algorytmy wyszukiwarek były mniej wymagające, a w zasadzie każde działania optymalizujące witrynę i prowadzące do pozyskiwania linków kończyły się sukces. Doprowadziło to do sytuacji, w której faktycznie pozycjonowaniem stron zajmowało się wiele osób, które nie posiadało odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia. Teraz takie postępowanie jest niemożliwe, ponieważ rywalizacja stron internetowych jest dużo bardziej zażarta, a wymagania Google są na zupełnie innym poziomie.

Pracownik na etacie czy freelancer?

Stworzenie odrębnej komórki w firmie zajmującej się pozycjonowanie strony lub sklepu - wiąże się z koniecznością zatrudnienia odpowiedniego specjalisty. Tych na rynku jest wielu, ale przyjęcie ich do zespołu wiąże się z poważnymi kosztami - niezależnie, czy zaproponujemy mu współpracę na podstawie umowy o pracę, czy też B2B. Wielokrotnie koszty zatrudnienia takiego pracownika przekraczają budżet, który należałoby powierzyć agencji.

W agencjach zajmujących się pozycjonowaniem witryn, jeden specjalista najczęściej obsługuje kilku klientów. Pozwala to obniżyć kwotę, która proponowana jest bezpośrednio klientowi. Jeśli nie prowadzisz wielkiego biznesu, to praktycznie na pewno koszty utrzymania przerosną kwotę, którą należałoby przeznaczyć na wynagrodzenie agencji.

Drogie narzędzia pozycjonowania stron

Zatrudnienie pracownika nie jest jedynym kosztem, na który musi się przygotować właściciel firmy, która zdecyduje się na samodzielne pozycjonowanie strony. Doliczyć należy do tego również koszty obsługi licznych narzędzi, które są niezbędne do planowania i monitoringu prowadzonych działań - trzeba się więc przygotować na wydatek rzędu nawet kilkuset złotych miesięcznie.

Brak odpowiedniej wiedzy i doświadczenia

Niewystarczająca wiedza właściciela biznesu sprawia, że podejmuje on błędne decyzje podczas planowania działań SEO. Wielu z nich decyduje się na działania, które nie są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki Google. W krótkiej perspektywie taka strategia może przynieść szybkie rezultaty, ale w dłuższej perspektywie może oznaczać liczne kary od operatora wyszukiwarki.

Większe koszty pozyskania wartościowych linków

Samodzielne pozyskiwanie platform i blogów, na których zostaną udostępnione treści, czy też będą miejscami pozyskiwania linków, jest rozwiązaniem bardzo kosztownym. Większość agencji oferujący usługi pozycjonowania stron posiada własne blogi zapleczowe, co pozwala znacząco obniżyć koszty całej kampanii.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE