Dekalog klienta

Oto garść zasad, o których warto pamiętać przed wybraniem się na świąteczne zakupy.

Jesteśmy na ostatniej prostej przed świętami. Wielu z Nas zaczyna dopiero teraz na szybko organizować się przed świetami.

źródło:sxc.huW szale zakupów nie można definitywnie stracić głowy i należy kupować to co naprawdę będzie przydatne. Myślisz, że w Radomsku klienci nie są wstanie zaliczyć wtopy przy zakupach? Pod tym względem nie różnimy się od mieszkańców wielkich miast, z wielopiętrowymi centrami handlowymi. Dlatego, wybierając się do radomszczańskich sklepów miej w głowie te dziesięć zasad, które pomogą Ci przebrnąć przez zakupowy cyrk, bez zbędnych nieprzyjemności:

1. Przechadzając się ulicą Reymonta Twoją uwagę przykuwają reklamy szybkich świątecznych kredycików? Jeśli tak, to znaczy, że fachowcy od reklamy nie na darmo biorą swoją pensję. Jednak zanim zdecydujesz się zadłużyć przed świętami, sprawdź czy ta „niezwykła” oferta nie jest jedynie zabiegiem marketingowym. Często bywa tak, iż banki proponują świąteczne kredyty z wyższym oprocentowaniem, niż te które są w ofercie całorocznej. Aby nie wkręcić się w niepotrzebne długi, po prostu porównaj dostępne oferty.
2. Podobnie sprawa ma się ze wszelkimi produktami opatrzonymi etykietą "promocja". To, że w Carrefour koło "Landryny", mięcho jest w przecenione, nie znaczy, że gdzieś indziej nie jest tańsze. Spacer po sklepach nie jest czymś o czym marzymy przed świętami, ale też nie musimy pokonywać nie wiadomo jak dużych dystansów.
3. Koniecznie czytajmy etykiety. W naszych lokalnych supermarketach nie brakuje dziwnych produktów, które tylko na pierwszy rzut oka mogą być tym, co się nam wydaje.
4. Tylko odpowiednio oznaczone jaja, mogą dać nam pewność, iż są świeże i z pewnego źródła.
5. Nie kupuj pierwszych, lepszych wędlin. Upewnij się, czy na etykiecie widać nazwę producenta i mięsa oraz wszystkie niezbędne informacje związane z produkcją.
6. Jeśli już kupiłeś coś przeterminowanego to możesz dokonać zwrotu. Produkty zapakowane można zwrócić w ciągu trzech dni od chwili otwarcia a sprzedawane luzem do trzech dni od zakupu.
7. Może zakupiłeś w Stodole jakąś zbędną rzecz? Jeśli produkt nie posiada wad, uwzględnienie zwrotu jest możliwe jedynie przy dobrej woli sprzedawcy - taka zasada generalnie funkcjonuje we wszystkich polskich sklepach. Jednak możemy natrafić na kilka wyjątków, uregulowanych wewnętrznie. Np. w niektórych sklepach znajdujących się w Era Parku towar możemy zwrócić nawet po roku za okazaniem paragonu. Jest jednak jeden drobny warunek - rzecz nie może być wcześniej rozpakowana. Na wszelki wypadek zapytaj się obsługi o zasady ewentualnej reklamacji, bo nie wiadomo czy przypadkiem nie przyjdzie Ci skorzystać z takiej możliwości.
8. Nie pozbywaj się paragonów. Są one pomocne przy dochodzeniu swoich konsumenckich praw. Każdemu sprzedawcy w Radomsku jest łatwiej uhonorować reklamację gdy posiadasz paragon zakupu.
9. Bezpłatnie w dochodzeniu roszczeń może pomóc powiatowy rzecznik konsumentów. W razie problemów, możemy się z nim skontaktować bezpośrednio w naszym starostwie, wysyłając maila na adres konsument@powiat.radomszczański.pl lub dzwoniąc 683 43 35.
10. Jeśli widzisz poważne nieścisłości zachodzące między towarem a etykietą zgłoś to do Powiatowej Inspekcji Sanitarnej lub Wojewódzkiego Inspektoratu Handlowego.

Jest to garść przydatnych zasad, którymi warto się kierować udając się na zakupy nie tylko w Radomsku, ale i wszędzie tam, gdzie wydajemy pieniądze.
Więcej o:
wielkanoc 2014. wielkanoc świąteczne zakupy
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE