Czym jest identyfikacja wizualna firmy i jak ją przygotować?

Czym jest identyfikacja wizualna firmy i jak ją przygotować?

Zastanów się, co podoba Ci się w Twojej konkurencji? Może to ich nowy produkt lub usługa? A może spójność marki – utrzymanie wszelkich aspektów w jednej kolorystyce i w tym samym stylu? Jeśli chcesz, aby Twoje przedsiębiorstwo również wyróżniała taka dbałość o szczegóły, warto zająć się identyfikacją wizualną.

Identyfikacja wizualna firmy – co to jest? 

Mowa tu o narzędziu, które pomoże Ci w budowaniu marki od podstaw. Identyfikacja wizualna polega na stworzeniu spójnego wizerunku firmy. To ważne dla pracowników, ale też potencjalnych klientów. Dzięki temu możesz dotrzeć do nowych grup docelowych i znacznie zwiększyć swoją sprzedaż. 

Na identyfikację wizualną składa się kilka elementów. To m.in.: 

  • Logotyp, 
  • Kolorystyka, 
  • Krój pisma, 
  • Wygląd papieru firmowego, 
  • Projekt opakowań/wygląd menu, 
  • Szata graficzna gadżetów, 
  • Wizerunek zewnętrznych i wewnętrznych części budynków firmowych, 
  • Wygląd odzieży pracowniczej. 

Aby identyfikacja wizualna została przeprowadzona kompleksowo i w sposób prawidłowy, należy też zatroszczyć się o księgę identyfikacji wizualnej. Znajdziesz w niej opis, cechy i parametry poszczególnych elementów takich jak np. logotyp, wygląd materiałów promocyjnych, bannerów, namiotów, flag, wykorzystane kolory. 

Jak przygotować spójną identyfikację wizualną przedsiębiorstwa? 

Przygotowanie identyfikacji wizualnej to niezwykle złożony proces. Wymaga umiejętności graficznych, strategicznych, technicznych czy programistycznych. Potrzebny jest też dystans do własnej działalności, który pozwoli obiektywnie ocenić jej najmocniejsze i najsłabsze strony. Z tego względu najlepiej jest przekazać to zadanie ekspertom. 

Na rynku działają firmy, oferujące przygotowanie kompleksowej identyfikacji wizualnej. Zajmą się każdym jej aspektem od wyboru kolorystyki przewodniej, po stworzenie logo, zaprojektowanie gadżetów czy wnętrza budynku. Trzeba też zadbać o stronę internetową. Można ją albo dostosować do nowych projektów lub stworzyć zupełnie od nowa, stawiając na pełną spójność. Z tego względu, warto, aby całym zadaniem zajmował się doświadczony zespół. 

Identyfikacja wizualna firmy powstaje w pełnym porozumieniu ze zleceniodawcą. Oznacza to, że będziesz mieć kluczowy wpływ i będziesz podejmować ostateczne decyzje co do wyglądu każdego z elementów. Poza gotowymi projektami, otrzymasz też księgę znaku oraz księgę identyfikacji graficznej. To umożliwi dalszy rozwój i sprawi, że Twoje logo zawsze będzie wykorzystywane w prawidłowy sposób – bez zmiany koloru lub parametrów. W efekcie będzie budować stabilną i silniejszą, niż kiedykolwiek markę. To przełoży się na ocenę klientów. Firmy ze spójną identyfikacją wizualną są postrzegane jako bardziej profesjonalne, rzetelne i dbające o szczegóły, charakteryzujące się obsługą na najwyższym poziomie. 

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE